Onderzoek ProviderCheck: Klantenservice Tele2 snelst bereikbaar

Snelle helpdesk bij Tele2, Delta, T-Mobile en KPN. Lang wachten bij Youfone.

1009
Providercheck onderzoek b2b2c helpdesk

‘Een ogenblik geduld alstublieft’, pff… word je daar ook zo moe van als je probeert een telefonische klantenservice te bereiken?

Vaak letten we bij het afsluiten van een internet- en telefoonabonnement vooral op prijs en inhoud van het pakket. Of we snel in contact kunnen komen met de klantenservice, daar staan we minder snel bij stil. Toch interessant om rekening mee te houden, want voor je het weet ben je kostbare tijd aan het verdoen.

ProviderCheck.nl, specialist in het vergelijken van internetproviders, doet jaarlijks onderzoek naar de klantenservice van diverse providers. Tele2 kwam dit jaar als grote winnaar uit de bus, terwijl je er bij Youfone eens even goed voor moet gaan zitten. Hoe scoort jouw provider?

Onderzoek naar klantenservice providers

In het onderzoek van ProviderCheck.nl werden diverse providers onder de loep genomen. Hierbij werden de vragen aan de klantenservice gecategoriseerd en werden de providers per vraag vijfmaal gebeld op een willekeurig tijdstip gedurende september 2020. Zo kon iedere provider in totaal twintig belletjes verwachten. De resultaten:

1.     Ik heb een vraag over mijn factuur:

Gemiddelde wachttijd: 5 minuten en 58 seconden.
Snelste provider: KPN met 58 seconden.
Langzaamste provider: Youfone met 17 minuten en 9 seconden.

2.     Mijn internet werkt niet of is traag:

Gemiddelde wachttijd: 7 minuten en 23 seconden.
Snelste provider: Tele2 met 1 minuut en 34 seconden.
Langzaamste provider: Youfone met 28 minuten en 18 seconden.

3.     Ik wil mijn internetpakket verhogen:

Gemiddelde wachttijd: 6 minuten en 37 seconden.
Snelste provider: Budget Alles-in-1 met 51 seconden.
Langzaamste provider: Youfone met 22 minuten en 11 seconden.

4.     Ik wil mijn abonnement opzeggen:

Gemiddelde wachttijd: 7 minuten en 7 seconden.
Snelste provider: Delta met 1 minuut en 36 seconden.
Langzaamste provider: Youfone met 30 minuten en 58 seconden.

Grote winnaar is Tele2

De prijs voor de snelste klantenservice van 2020 gaat naar Tele2 waar je gemiddeld in 2 minuten en 33 seconden geholpen wordt. Tele2 won de prijs overigens ook al in 2018, maar moest deze in 2019 afstaan aan Budget Alles-in-1 dat in 2020 wel een nette vijfde plaats bezet.

Neem je tijd met Youfone

Als klant van Youfone kun je tijdens het wachten nog wat tijd inplannen voor een lunch, het doen van de was of zelfs een snel schoonheidsslaapje. Je wacht daar namelijk gemiddeld zo’n 25 minuten om iemand van de helpdesk aan de lijn te krijgen. Dit is by far de uitschieter op de lijst. Volgens Youfone is dit te wijten aan een tijdelijke onderbezetting, waarvan ze verwachten dit binnen afzienbare tijd opgelost te hebben. Laat het ons hopen, want Youfone die gebruikmaakt van het netwerk van KPN, voert tegenover het ongemak van de klantenservice wel weer relatief aantrekkelijke prijzen. Komt misschien omdat ze op andere zaken besparen? 😉

Helpdesk youfone

Hoe scoort jouw provider?

Naast Tele2 zijn er nog andere providers die goed scoren, zoals Delta, T-Mobile, KPN en Budget Alles-in-1. Hier ben je gemiddeld gezien minder dan 4 minuten kwijt. En, hoe scoort jouw provider?

Providercheck snelste helpdesk b2b2c nieuws
Vorig artikelGratis fotobewerking door professionals: dat kan met Dropyourimage!
Volgend artikel5 tips voor de beste voorbereiding van een online sollicitatie