Wat zijn de voordelen van all-in ICT beheer?

Met all-in ICT beheer kun je 24/7 terecht voor support en noodgevallen.

295
All-in ICT beheer uitbesteden

ICT is iets dat bij vrijwel alle ondernemingen terugkomt. Waar de een af en toe ICT hulp nodig heeft, is het bij het andere bedrijf hot topic. Wist je dat je ervoor kunt kiezen om ICT beheer volledig uit handen te geven? Handig als je vaak gebruik maakt van dergelijke diensten, omdat het je veel geld zou kunnen besparen.

Waarom all-in ICT beheer?

Als de continuïteit van je bedrijfsvoering mede (of vooral) afhangt van ICT zaken, dan is het slim om all-in beheer te overwegen. Dat heeft als grootste voordeel dat er 24/7 support voor je klaar staat, ook bij noodgevallen. Je betaalt daarvoor een maandelijkse vergoeding.

In sommige gevallen kan dat zelfs voordeliger zijn dan uurtje factuurtje, zeker als je de onkosten van het stilvallen van je systemen mee zou rekenen. Uiteindelijk is het een persoonlijke afweging of all-in ICT beheer bij je bedrijfsvoering past.

Optimaal beheer & support

Wat mag je dan verwachten van all-in ICT beheer? Dat hangt maar net van de aanbieder af, maar in de meeste gevallen komt het op een aantal kernzaken neer. Zo kun je 24/7 contact opnemen voor support, met welke vragen dan ook. Is er een urgente situatie, bijvoorbeeld omdat er een systeem is uitgevallen? Dit wordt binnen maximaal enkele uren opgepakt.

Bovendien worden je systemen constant gemonitord, waardoor de ICT beheerder mogelijk nog eerder dan jijzelf merkt dat er een systeem is uitgevallen. Lokale en online back-ups worden gemaakt en je krijgt periodiek onderhoud op locatie.

Komt er een nieuwe werknemer in dienst? Dan wordt de werkplek op de juiste manier ingericht. Printers worden gekoppeld, Office 365 geïnstalleerd en verder alles wat nodig is. Vaak zijn ook reiskosten inbegrepen in de maandprijs, voor wanneer de ICT beheerder langs moet komen op jouw locatie.

Verder wordt gezorgd voor de juiste beveiliging van al je systemen. Dat gaat om het installeren van antivirus software, alsook het installeren van updates. Werken medewerkers ook wel eens thuis? Ook dan wordt er gezorgd voor de juiste beveiliging. Van netwerk scheiding tot firewall monitoring en laptop encryptie, het hoort er allemaal bij.

All-in ICT beheer

Past all-in ICT beheer bij mij?

Uiteindelijk zijn er verschillende reden om juist wel of niet te kiezen voor all-in ICT beheer. Uiteraard is het belangrijk om te kijken welke rol ICT in de organisatie speelt en hoe urgent het is om problemen snel op te lossen.

De kosten voor all-in ICT beheer worden bovendien vaak op maat bepaald, afhankelijk van de grootte van je organisatie en de services die voor jou belangrijk zijn. Zo kun je bijvoorbeeld een vrijblijvende aanvraag doen bij 24×7 ICT, die al 30 jaar ervaring heeft en werkt met een op maat samengesteld ticketsysteem.

Of vraag bij je huidige ICT dienstverlener wat de mogelijkheden zijn voor all-in support. Zo kun je voor jezelf goed afwegen of all-in service voor jou gezien een aantrekkelijke keuze is, zowel op financieel gebied als service level.

Vorig artikelWaarom Leads inkopen in plaats van in-house leadgeneratie?
Volgend artikelHet moderne werken uitgelegd in 5 technieken