Vlaggen als promotiemiddel van je bedrijf?

Creëer een uithangbord voor je bedrijf

54
mercedes vlag

In dit digitale tijdperk wordt er al snel aan voorbijgegaan dat een vlag die voorzien is van je bedrijfslogo hét visitekaartje van je bedrijf is. Veel ondernemers zijn van mening dat deze inactieve promotie methode niet meer van deze tijd is en dat het marketingsucces vooral moet worden gezocht in de digitale mogelijkheden. Niets is echter minder waar! In dit blog geven we je inzicht in de waarde van vlaggen als promotiemiddel van je bedrijf.

Vlaggen als onderdeel van je branding

Als ondernemer weet je als geen ander hoe belangrijk het is om je bedrijf op de juiste manier te branden. Voor als je een lange tijd uit de schoolbanken bent: branding is het vermelden van je bedrijfs- of merknaam en/of je logo met als doel om je naamsbekendheid van je organisatie en/of aanbod te verhogen. Hierbij maak je gebruik van de kracht van herkenning. Deze vorm van marketing is immers niet primair bedoeld om je doelgroep aan te zetten tot een actie (lees: verkoop) maar om een brand value op te zetten en andere marketingactiviteiten te ondersteunen. Met branding bouw je dus aan je merk. Het gebruik van vlaggen draagt hier enorm aan bij.

Vlaggen om de aandacht te trekken van je doelgroep

Uit het bovenstaande kun je gerust opmaken dat je vlaggen gebruikt om aandacht te trekken van voorbijgangers. Hierbij kun je denken aan vlaggen die je plaatst op de verschillende vestigingen van je bedrijf maar ook bij bijvoorbeeld beursstands of op braderieën. Voorbijgangers zullen jouw merk onthouden, iets wat vaak onopgemerkt gebeurt. Juist door deze signalering weten mensen vaak welke diensten het betreffende bedrijf aanbiedt en waar een vestiging van de organisatie zit. Als deze mensen behoefte hebben aan de betreffende dienst, zullen zijn automatisch aan jouw bedrijf denken. De vlaggen vormen op deze manier een stille marketingkracht.

Vlaggen laten bedrukken om herkenning te creëren

Het is zeker niet het geval dat je een keuze moet maken tussen het gebruik maken van digitale marketingmiddelen of “het vlaggen”. Door het combineren van deze offline- en online marketing inzet maak je immers gebruik van de elkaar versterkende waarde. Je kunt bijvoorbeeld gebruik maken van de digitale communicatie opties om een interesse te creëren in een aanbod of evenement. Dit kun je ondersteunen door vlaggen te laten bedrukken om herkenning te creëren op zo’n evenement of een extra aandacht te vestigen op een specifiek aanbod. Dit laatste is bij de promotie van een nieuw aanbod een interessante keuze. Vlaggen bedrukken kun je uiteraard het beste laten doen door een gespecialiseerd bedrijf want dit soort bedrijven bieden een veelzijdigheid aan mogelijkheden op dit gebied. Zo kun je meteen een onderscheidende waarde creëren.

Vorig artikelAnalyse van gegevens uit digitale tachografen: welke software voor transportbedrijven?
Volgend artikelDe voordelen van dedicated servers voor professionals