Meer uit je bedrijf en jezelf halen met een business coach

1300
man voor projectorscherm

Presteert jouw bedrijf optimaal? Hoe kun je dit eigenlijk weten? Stijgende kwartaalcijfers, concurrenten die failliet gaan of schrijf je vacatures uit om nieuwe werknemers aan te trekken? Veel ondernemers kijken van binnen naar buiten en dat is ook heel logisch. Een business coach is een persoon die juist van buiten naar jouw organisatie kijkt én naar jou als ondernemer. Een bedrijf hoef je namelijk niet te coachen, de mensen die erachter zitten wel. Hoe kan een business coach meer uit jouw bedrijf halen dan je zelf kunt?

Bedrijven zijn mensen

In 2010 bepaalde het Hooggerechtshof in de Verenigde Staten van Amerika dat bedrijven dezelfde rechten hadden als mensen. De achterliggende materie is complex, het komt er op neer dat bedrijven hierdoor meer politieke invloed kregen. Natuurlijk is een bedrijf niet echt een persoon van vlees en bloed, toch zou een onderneming niets zijn zonder de mensen die achter het logo en merknaam schuilgaan. In het bedrijfsleven wordt flink geworsteld met de balans tussen de positie van de onderneming en die van de ondernemer. Naar welke kant jouw voorkeur uitgaat bepaalt voor een groot deel de richting die het bedrijf in zal groeien. Voor velen is Amazon in feite Jeff Bezos en Tesla IS Elon Musk. De “Cult of Personality” is meer dan een uithangbord naar buiten toe, het bepaalt ook hoe werknemers denken over de organisatie. Maar wie is de CEO van Royal Dutch Shell? Who cares?

Wat zie jij in de spiegel?

Wat doet een business coach wat een ondernemer zelf niet zelf kan? Coaches staan niet in het magazijn orders te picken, ze zorgen er niet voor dat de administratie op orde is, ze hebben een vlotte babbel en verder…? Voor een deel kan een business coach de ondernemer een spiegel voorhouden. Een ongezouten mening geven maar wel altijd op basis van argumenten. Een eerlijke analyse die je van werknemers, collega’s, familieleden of vrienden gewoon niet kunt krijgen. Toch is die spiegel slechts één stap in een coaching traject. Het draait in feite om focus te vinden, in wie je bent, wat je doet en vooral ook waarom. Zowel als ondernemer en bedrijf. Wat zie jij in de spiegel? Laat jouw business coach in Amsterdam ook eens een kijkje nemen.

Iemand die jouw taal spreekt

Als een Fries door Zuid-Limburg loopt klinken er overal vreemde woorden. We zijn toch gewoon in Nederland? Best grappig om te horen, zoveel accenten, dialecten en zelfs compleet andere talen in dit kleine kikkerlandje. Elkaar begrijpen is meer dan dezelfde taal spreken, het is ook elkaars achtergrond doorzien. Zo kun je van een business coach in Amsterdam een andere manier van communiceren verwachten dan van een coach uit Maastricht. De cultuur is anders. Niet beter, niet slechter maar gewoon anders. Het is gewoon prettiger als je iemand tegenover je hebt staan die dezelfde taal spreekt. Niet met een harde of zachte “G”, maar met een referentiekader waar je aanknopingspunten in zult ontdekken. Door een lokale business coach in Amsterdam in te schakelen kun je sneller … nou ja schakelen dus. Net zoals een ondernemer in Leeuwarden ook liever iemand uit de omgeving tegenover zich heeft staan. Ja, dit gaat ook op bij videochat, de fysieke afstand maakt niet uit. Ontdek zelf de voordelen van coaching in jouw taal, neem contact op voor meer informatie.

Vorig artikelInteresse om te investeren in aandelen? 5 simpele tips!
Volgend artikelStarten met social media marketing, do or don’t?