Waarom Leads inkopen in plaats van in-house leadgeneratie?

435
lead generatie achter computer

Het uitbreiden van je klantenbestand is als ondernemer van cruciaal belang voor je business. Daar is vaak leadgeneratie voor nodig, maar dit hoef je niet per se zelf te doen. Het inkopen van leads, in plaats van ze zelf te generen, kan je veel voordelen opleveren.  We vertellen je alles over de voordelen van het inkopen van leads. De volgende stap in de groei van jouw bedrijf?

Voorspelbare kosten: Zeg vaarwel tegen verrassingen!

Een van de belangrijkste voordelen van het inkopen van leads is de voorspelbaarheid van de kosten. Wanneer je zelf leads genereert, kunnen de kosten snel oplopen. Met name op het gebied van social media adverteren kunnen de kosten door het dak schieten als je geen ervaring hebt. Het verkeerd instellen van advertenties of het niet effectief targeten van je doelgroep kan je flink wat geld kosten. Door leads in te kopen bij een kwalitatieve partij met ervaring weet je precies waar je aan toe bent en kun je je marketingbudget beter beheren. De CPL, Cost-per-Lead, staat namelijk vast. Het enige wat jij moet bedenken is hoeveel leads je nodig hebt.

Focus op je kernactiviteiten: Laat het genereren van leads over aan de experts!

Als ondernemer ben je al druk genoeg met het runnen van je bedrijf. Het zelf genereren van leads kan veel tijd en moeite kosten, en dit gaat dan weer ten koste van je core business. Door leads in te kopen, kun je deze taak uitbesteden aan experts op het gebied van leadgeneratie. Zij hebben de ervaring en kennis om effectieve strategieën toe te passen en hoogwaardige leads te leveren. Hierdoor kun jij je focussen op waar je goed in bent en je tijd en energie besteden aan de groei en ontwikkeling van je bedrijf.

Kwaliteit boven kwantiteit: kies voor een betrouwbare leadgeneratie partij

Wanneer je besluit om leads in te kopen, is het van cruciaal belang dat je kiest voor een kwalitatieve partij. Er zijn veel aanbieders op de markt, maar niet allemaal leveren ze leads van dezelfde kwaliteit. Doe grondig onderzoek en selecteer een betrouwbare partner die bekend staat om het leveren van waardevolle en relevante leads binnen jouw branche. Zo staat Leadgency bekend als een gerenommeerde partij waar je leads niet alleen snel geleverd worden, maar ook nog eens van goede kwaliteit zijn. Warme leads converteren natuurlijk veel beter!

Door te investeren in kwaliteit boven kwantiteit, vergroot je de kans op succes en conversie. Zo heb je niet alleen grip op de Cost-per-Lead, maar kun je ook de Cost-per-Sale laag houden.

Snelle resultaten: bespaar tijd en zie directe impact

Het genereren van leads kost tijd en geduld. Het vereist vaak een langdurig proces van het opbouwen van een merkbekendheid, het aantrekken van potentiële klanten en het ontwikkelen van relaties. Het inkopen van leads kan daarentegen snelle resultaten opleveren. Zodra je de leads hebt ingekocht, kun je direct aan de slag gaan met het benaderen van potentiële klanten en het omzetten van leads naar verkoop. Dit kan een aanzienlijke tijdsbesparing opleveren en een directe impact hebben op je bedrijfsresultaten.

Conclusie: zet de specialist aan het werk!

Wil je als ondernemer de volgende stap zetten met jouw bedrijf, maar is het verkrijgen van nieuwe klanten lastig? Heb je bovendien zelf weinig kaas gegeten van online leadgeneratie? Wees dan verstandig en koop je leads in via een partij die hierin gespecialiseerd is. Zo ben je zeker van een goede prijs per lead die bovendien vaststaat en heb je geen plotselinge budgetoverschrijdingen. Zo houd je grip op je ROI!

Bovendien weet een leadgeneratie specialist door jarenlange ervaring precies waar jouw doelgroep te vinden is. Zo kunnen ze de juiste (social) mediakanalen aanspreken en weten ze precies welke tone of voice zorgt voor de beste conversie en kwalitatieve bezoekers.

Vorig artikelJortt boekhouding review: dit weten we over jortt!
Volgend artikelWat zijn de voordelen van all-in ICT beheer?