• Nieuws
  • Financiën
    • Bankzaken
    • Beleggen
    • Bedrijfskrediet
    • Boekhoudprogramma
    • Creditcard
    • Spaarrekening
    • Verzekeringen
  • Kantoor
    • Hardware
    • Software
    • Inrichting
    • Kleding
  • Ondernemerstips
    • Marketing
    • Juridisch
    • Trainingen
  • Telefoon & Internet
    • Hosting
    • Telefoonabonnement
  • Travel
    • Auto
    • Bedrijfsreizen
    • Openbaar vervoer
  • Vrije Tijd
Zoek
LogoB2B2C.nlOndernemer zoekt ondernemer
LogoB2B2C.nlOndernemer zoekt ondernemer
LogoB2B2C.nlOndernemer zoekt ondernemer
  • Nieuws
  • Financiën
    • Bankzaken
    • Beleggen
    • Bedrijfskrediet
    • Boekhoudprogramma
    • Creditcard
    • Spaarrekening
    • Verzekeringen
  • Kantoor
    • Hardware
    • Software
    • Inrichting
    • Kleding
  • Ondernemerstips
    • Marketing
    • Juridisch
    • Trainingen
  • Telefoon & Internet
    • Hosting
    • Telefoonabonnement
  • Travel
    • Auto
    • Bedrijfsreizen
    • Openbaar vervoer
  • Vrije Tijd
  • Nieuws
  • Financiën
    • Bankzaken
    • Beleggen
    • Bedrijfskrediet
    • Boekhoudprogramma
    • Creditcard
    • Spaarrekening
    • Verzekeringen
  • Kantoor
    • Hardware
    • Software
    • Inrichting
    • Kleding
  • Ondernemerstips
    • Marketing
    • Juridisch
    • Trainingen
  • Telefoon & Internet
    • Hosting
    • Telefoonabonnement
  • Travel
    • Auto
    • Bedrijfsreizen
    • Openbaar vervoer
  • Vrije Tijd
Home Ondernemerstips marketing Huisstijl ontwikkelen: toepasbare tips en stappenplan!
  • Ondernemerstips
  • marketing

Huisstijl ontwikkelen: toepasbare tips en stappenplan!

Een nieuwe huisstijl ontwikkelen vergt creativiteit en tijd.

Door
Yvonne
-
14 februari 2024
503
Huisstijl ontwikkelen

Wil je een nieuwe huisstijl laten ontwikkelen omdat je oude huisstijl wel eens in een nieuw jasje gestoken mag worden? Of begin je juist from scratch met een nieuw bedrijf en is het tijd om die toffe look voor je bedrijf neer te zetten? In dit artikel geven we je een aantal toepasbare tips over huisstijl ontwikkelen. Doe er je voordeel mee.

1.    Besef dat een huisstijl ontwikkelen moeilijker is dan je denkt

Neem je tijd voor het ontwikkelen van een huisstijl. Denk er goed over na en voorkom dat je gaat afraffelen omdat je denkt dat het ‘minder belangrijk’ is.

Hè, wat is dat nou weer voor tip? Ja echt, we willen maar al te graag benadrukken dat dit klusje niet onderschat mag worden. Vooral nieuwe bedrijven willen vaak focussen op het groter maken van hun bedrijf. ONDERNEMEN. Maar geloof ons, een goede basis zal op den duur zeker zijn vruchten afwerpen. Anders ben je over 5 jaar aan het Googlen naar ‘nieuwe huisstijl ontwikkelen’ en dat wil je liever voorkomen. Ben je juist op dit artikel beland omdat je al bezig bent met rebranden? Dan is tip 3 wellicht de beste tip voor je.

2.    Ontdek de elementen die de basis van je huisstijl vormen

Een brainstorm, waarbij je al je gedachtenspinsels op papier zet, is een goede manier om de kern van je huisstijl helder te krijgen. Een huisstijl die jouw waarden weerspiegelt.

Een huisstijl ontwikkelen is niet gemakkelijk, maar als je weet wat speerpunten zijn dan kun je in ieder geval alvast een basis zetten. Wie weet heb je zelf grafische kennis en kom je daarmee al tot de kern. Zo niet, dan kun je beter je huisstijl laten ontwikkelen door een professional (daarover later meer). Je hoeft immers niet à la minute een pro aan de haak te slaan. Plan voor jezelf een brainstorm. Schrijf je merk in het midden neer en begin met associaties maken. Waar denk je aan? Welke kleuren, vormen, symbolen passen er bij je? Welke waarden wil je uitstralen? Wie is je doelgroep? En wat vind je zelf mooi en wat past er volgens jou goed bij je bedrijf? Creëer alvast die basis voor je huisstijl en ga naar stap 3.

3.    Finetunen met een grafisch vormgever

Tijd om bovenstaande ideeën om te zetten tot een concrete huisstijl. Heb je zelf niet genoeg grafische kennis, dan is het slim om een professional in te schakelen.

Wie weet heb je zelf een grafische achtergrond. Kun je uitstekend uit de voeten met tools als Photoshop, InDesign en andere grafische tools. Heb je dat niet? Besteed het dan liever uit aan een specialist. Je kunt niet overal goed in zijn en grafische vormgeving is echt een vak apart. Een goede grafisch vormgever kan net dat verschil maken tussen een knutselwerkje van jezelf en een professioneel resultaat, zonder de kern te verliezen die je bij stap 2 achterhaald hebt. Hij of zij zet een logo voor je op, helpt je bij het bepalen van kleurtonen, brengt de juiste nuances aan, en brengt alle onderdelen van de huisstijl in balans.

Ontwikkelen huisstijl

4.    Stap ervan weg voordat je de knoop doorhakt

Behandel je huisstijl als een kindernaam: vind je deze over x jaar ook nog mooi? Leg het even naast je neer en kijk er later met een objectieve blik naar.

Een huisstijl is wat dat betreft een beetje vergelijkbaar met een kindernaam. Je kunt deze veranderen, maar het heeft heel wat voeten in de aarde. Het is dan ook wel zo prettig als je deze over een x aantal jaren ook nog mooi vindt. Daarom raden we aan om niet meteen de knoop door te hakken. Je bent al even met je huisstijl ontwikkeling bezig en daar staar je je al snel blind op. Leg het bijvoorbeeld een maand weg en probeer er met een open mind naar te kijken. Wat vind je goed en wat vind je minder goed? Waar ben je tevreden mee en waar ben je eigenlijk al op uitgekeken? Finetune de huisstijl en daarna ben je ready to rock!

  • TAGS
  • huisstijl
  • logo
  • merknaam
Facebook
Twitter
Pinterest
WhatsApp
    Vorig artikelMaak kennis met Collitracker, hét emballage registratie systeem
    Volgend artikelJURA E6 Review: voordelen & nadelen
    Yvonne

    Populaire categorieeën

    • Ondernemerstips67
    • Kantoor48
    • marketing34
    • Financiën27
    • Software21
    • Nieuws21
    LogoB2B2C.nlOndernemer zoekt ondernemer

    Neem contact op: [email protected]

    © Copyright 2023 - The Content Case

    • Nieuws
    • Financiën
    • Kantoor
    • Ondernemerstips
    • Telefoon & Internet
    • Travel
    • Vrije Tijd
    Deze website gebruikt cookies om je gebruikerservaring te verbeteren. Door deze website te gebruiken ga je hiermee akkoord, maar je kunt zie hier verwijderen. Cookie settingsACCEPT
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
    Necessary
    Altijd ingeschakeld
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Functional
    Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
    Performance
    Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
    Analytics
    Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
    Advertisement
    Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
    Others
    Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
    OPSLAAN & ACCEPTEREN
    Aangedreven door CookieYes Logo