Review Teamleader: één handige tool voor klantbeheer, projecten en facturatie

CRM, facturatie en projectmanagement in één tool.

287
team handen op elkaar

Heb je overal losse documenten slingeren voor verschillende projecten? Heb je geen goed overzicht meer in je klanten? Overweeg om te gaan werken met Teamleader. Dit is een handige tool van waaruit je klantbeheer (CRM), projectmanagement en facturatie in één handig systeem runt. Benieuwd naar hoe het werkt en wat de voordelen zijn? In deze Teamleader review you will find out!

Wat is Teamleader?

Teamleader is een tool om administratief gezien je gehele bedrijf te runnen. Het biedt:

  • Klantenbeheer
  • Offertes en orders maken en versturen
  • Een geplaatste order omzetten naar een project en hierbij taken verdelen, deadlines stellen en budget beheren
  • Registratie van gewerkte uren
  • Facturen versturen + betaalstatus updates

Kortom, met Teamleader begeleid je een project van begin tot einde.

Voor wie is Teamleader?

Teamleader is geschikt voor ieder bedrijf dat werkt met het uitsturen van offertes en facturatie. Het is extra aan te raden voor bedrijven die hun projecten planmatig en efficiënt willen uitvoeren en hier een goede werkwijze in zoeken. De meer dan 11.000 klanten van Teamleader zijn vooral MKB’ers, met bedrijven richting consultancy en advies, creatieve, digitale en bouwkundige bureaus, bedrijven in de bouw, installatie en onderhoud, IT-bedrijven.

Waarom kiezen voor Teamleader?

Er zijn meerdere kwalitatieve tools op de markt om administratieve zaken te runnen. Waarom zou je dan juist kiezen voor Teamleader? Omdat het een uitgebreid pakket is waarin je alles vindt wat je nodig hebt om je bedrijf goed op zaken te stellen. Hieronder noemen we volgens ons de drie topvoordelen, waarom Teamleader de tool is die je moet gebruiken als MKB’er.

1. Projecten beheren

Waar wij zo enthousiast over zijn bij Teamleader, is de manier waarop je projecten kunt beheren. Hiervoor geven we graag een extra toelichting.

Bij een project koppel je de klantgegevens, een omschrijving van het project, budget en taken. Via Teamleader kun je deze taken verdelen onder collega’s en daarbij kan iedereen de geïnvesteerde tijd en het budget bijhouden. Hierdoor creëer je transparantie en ben je meteen op de hoogte van hoe het ervoor staat. Volgens ons is dit zeer efficiënt werken.

Je kunt deadlines instellen, winstmarges controleren en rapporten schrijven over een deel van het project. Stel meldingen in om nooit meer iets te vergeten. Teamleader stelt daarnaast handige projectrapporten met statistieken voor je op.

2. Klantenbeheer

Ook het klantenbeheer van Teamleader laat niets te wensen over. Zo heb je een overzicht van al je klanten, met daarbij behorende gemaakte afspraken en de communicatiegeschiedenis. Het systeem is toegankelijk ingericht en kan door iedere gekoppelde collega ingezien worden, zodat iemand anders direct op de hoogte is van het contact in het verleden. Op basis hiervan kun je dan weer gemakkelijk nieuwe offertes opstellen, ook wanneer de vaste contactpersoon eens afwezig is. Het is zonder twijfel een compleet CRM-systeem (Customer Relationship Management, voor degenen die de afkorting niet kennen).

Wat veel tools missen is dat je ze niet altijd kunt laten samenwerken met andere programma’s. Met Teamleader kun je meer dan 200 programma’s koppelen, wat volgens ons echt een pre is. Outlook, Gmail, MailChimp, Social Media, WordPress, online betalingsplatformen, agenda’s en cloudservices… Dit is een greep uit de mogelijkheden.

3. Lay-out én functies die met de tijd meegaan

In het verleden hebben we wel eens met tools gewerkt die in de basis de juiste functies boden, maar die flink verouderd waren: een lay-out die stamt uit het jaar 0, functionaliteiten die ontbreken, op maat aanpassingen die niet mogelijk zijn en een gebrek aan koppelingen waardoor er alsnog veel handmatig werk nodig was. Teamleader scoort juist hoog op het gebied van gebruiksvriendelijk!

Het platform is overzichtelijk en is voor iedereen gemakkelijk in gebruik (zelfs voor onervaren computergebruikers). Programma’s zoals je eigen online agenda kun je koppelen, zodat je alles compleet hebt in het Teamleader systeem. Het systeem is zelfs via mobiel bruikbaar, dit in tegenstelling tot veel andere tools die niet of slecht op mobiel responsive zijn.

Teamleader maakt drie keer per dag back-ups en ook kun je op ieder gewenst moment zelf een back-up maken. Het systeem is snel, loopt volgens de statistieken niet vaak vast en mocht je vragen hebben of problemen ondervinden, dan kun je contact opnemen via mail, telefoon en zelfs de support chat. Ook vind je op de website een FAQ en ondersteunende video’s.

Wat kost Teamleader?

De prijs van Teamleader varieert afhankelijk van het aantal gebruikers dat je wilt toevoegen. De basisprijs inclusief twee gebruikers is €50 per maand. Per gebruiker betaal je een extra vergoeding vanaf €25, ook afhankelijk van het gekozen pakket. Met deze prijzen valt Teamleader in de middencategorie qua prijzen van tools.

Het doel van het gebruik van Teamleader is efficiënter werken, waardoor je deze kosten er zeker uit moet halen omdat het simpelweg veel werktijd bespaart. Denk eens aan je sales team dat op deze manier veel meer tijd over heeft om leads op te volgen.

Ontdek de prijzen van de verschillende pakketten en bereken gemakkelijk hoeveel jij in de maand kwijt bent voor jouw bedrijf.


Twee weken gratis proberen!

We kunnen ons voorstellen dat je niet meteen vast wilt zitten aan een abonnement. Daarom raden we je aan om Teamleader eerst twee weken gratis te gebruiken. Zo ervaar je zelf het gemak van deze tool en beslis je op basis daarvan of je het wilt aanschaffen. Wij zeggen: zeker proberen, het is écht de moeite waard!


Toch niet overtuigd? Ontdek dan onze vergelijkingstool om te ontdekken wat het beste boekhoudprogramma inclusief CRM voor jouw is.