3 tips voor de inrichting van je bedrijfskantine

Interview met de eigenaar van 4ease, webshop in slimme keukenproducten.

1543
bedrijfskantine met medewerkers

Hoe ziet de perfecte bedrijfskantine eruit? Een vraag die wij vaak zien terugkomen onder ondernemers, zeker in tijden van corona. De eigenaren van 4ease geven 3 tips mee voor de inrichting van ā€˜de perfecte bedrijfskantineā€™.

Tip 1 ā€“ Van alle gemakken voorzien

Bij de inrichting moet je als eerste kijken welke voorzieningen je nodig hebt. Dit hangt natuurlijk ook af van hoeveel personeel je hebt. Heb je minder dan 10 man personeel, dan is een ruimte van ongeveer 25 tot 30m2 prima. Ook de voorzieningen hoeven dan niet zo uitgebreid. Voor een groter bedrijf geldt het tegendeel. Het is overigens belangrijk om rekening te houden met de huidige richtlijnen omtrent COVID-19, dus adviseren we de ruimte zo in te richten dat je ten alle tijden de 1,5 meter regel kunt hanteren en dat bijvoorbeeld niet iedereen tegelijkertijd gaat lunchen.

social distancing

Wij hebben onze bedrijfskantine ruim ingericht zodat al onze medewerkers tegelijkertijd kunnen lunchen, zonder dat wij de richtlijnen van corona overtreden. Daarbij hebben wij verschillende keukenapparaten in gebruik, gedeeltelijk uit ons assortiment. Wij vinden namelijk als webshop voor keukenproducten dat elke lunch een ā€˜geluksmomentjeā€™ mag zijn. Wat houdt dit nou concreet in? Onze kantine is voorzien van de verschillende mandolines (lees: snijmachines voor in de keuken). Hierdoor kun je snel en gemakkelijk een lekkere lunch maken van gezonde en verse ingrediĆ«nten. Daarnaast hebben wij een middelgrote gril van het merk Tefal, zodat onze medewerkers zelf belegde broodjes en paniniā€™s kunnen maken. 

Weet je niet precies wat je in huis moet halen? Ga het gesprek aan met je personeel en probeer te achterhalen welke keukentools zij graag terugzien in de kantine. Probeer hierbij natuurlijk te sturen op een zo gezond mogelijke lunch. Je geeft op deze manier een luisterend oor naar je personeel en je weet zeker dat de dingen die je aanschaft gebruikt gaan worden!

Keukenaccessoires

Tip 2 ā€“ Sfeervol en passend bij je bedrijf

De bedrijfskantine van een bedrijf wordt ook wel gezien als het sociale middelpunt van een bedrijf. Het is dan ook belangrijk om te kiezen voor een sfeervolle inrichting, die overigens past bij de rest van je interieur. Dit heeft twee voordelen: enerzijds bevordert dit het lunch-genot van je personeel, tegelijkertijd is je kantine ook een lust voor het oog wanneer je (potentiƫle) klanten of andere zakelijke relaties over de vloer krijgt. Bij de inrichting moet je proberen je merk goed over te brengen, ook in de bedrijfskantine. Dit kan bijvoorbeeld door de kleuren van je huisstijl door te voeren in het interieur van je kantine.

Een andere tip is om bij de inrichting van je bedrijfskantine gebruikt meubilair te hergebruiken. Dit heeft ook weer diverse voordelen. Zo bespaar je hierdoor geld, geeft het een hippe look en ben je nog eens duurzaam bezig ook. Doordat het geen standaard interieur is, zal het een uniek en authentiek gevoel geven.

Lees ook: Hip Ć©n duurzaam: hergebruik oude kantoormeubelen

bedrijfskantine

Tip 3 – Zorg voor lekker Ć©n gezond

Tot slot is het belangrijk om je personeel de mogelijkheid te bieden om te kiezen voor gezond. Het is namelijk geen nieuws dat er op kantoren relatief vaak ongezond gegeten wordt. Dit wil je niet als ondernemer, aangezien dit uiteindelijk ook nadelen heeft voor jou als je personeel vaak ongezond eet. Het ziekteverzuim kan bijvoorbeeld stijgen. 

Bovendien zijn er genoeg mogelijkheden die lekker Ć©n gezond zijn! Op onze recepten pagina plaatsen wij hippe en lekkere, maar vooral gezonde recepten. De recepten zijn voor een lunch, tussendoortje of diner. Genoeg keuze dus.Voor dit alles moet je zoals in eerste tip beschreven wel de juiste keuken middelen hebben. 

Wanneer begin jij?

Met deze tips kun je aan de slag om je bedrijfskantine te verbeteren. Een mooie en volledige bedrijfskantine draagt ook bij aan de tevredenheid van je personeel. De belangrijkste vraag is nu wanneer begin jij? 

Leren barkrukken van SACKit
Vorig artikelVordering op consument of bedrijf? Dit is het verschil
Volgend artikel5 weken aanvullend geboorteverlof voor partners, hoe werkt dat?