Dit zijn de beste promo artikelen voor je bedrijf!

70
man met promotie artikelen

Als je een klein bedrijfje hebt, zul je altijd proberen om zoveel mogelijk en zo goedkoop mogelijk reclame te maken. Tegenwoordig zit iedereen op sociale media. En hoewel men daar veel omzet kan genereren, moet je ook de echte wereld niet vergeten.

Het grootste probleem voor kleine bedrijven is dat het in het begin vrij moeilijk is om merkbekendheid op te bouwen, vooral als je niet over de middelen beschikt die andere grotere bedrijven tot hun beschikking zouden hebben.

Het kan best lastig zijn om promotieartikelen te bedenken die zowel goedkoop zijn als effectief zijn in het laten groeien van naamsbekendheid. Gelukkig zijn er een paar goedkope opties waar je heel snel heel veel mensen mee bereikt, en wellicht dus ook een nieuwe klant! Laten we eens een paar promo artikelen bekijken.

Items die elke dag worden gebruikt en bekeken liggen voor de hand. Deze artikelen zullen de meeste waarde voor je bedrijf bieden als je bekendheid creëren. Je kunt er altijd voor kiezen om buiten de gebaande paden te wandelen, maar laten we eerst de veilige opties bij langs gaan.

Pennen

De pen… Wiens kantoor ligt niet vol met pennen van bedrijven? Het lijkt wel alsof niemand nog echt pennen koopt, maar dat op de een of andere manier pennen van bedrijven het kantoor ecosysteem binnensluipen zonder dat iemand zich er bewust van is.

Als je een logo en merknaam hebt bedacht voor je bedrijf, en je hebt je product helder dan kun je nadenken over reclame. Pennen kunnen helpen als je een simpel product hebt dat aan kan slaan bij een breed publiek. Je weet immers nooit waar de pen eindigt en wanneer het wordt opgemerkt.

Om die reden moet je er wel over nadenken of het zinvol is dat men in Zeeland weet dat jij een nieuwe kapperszaak hebt geopend in Delfzijl in Groningen. Maar wanneer je een product verkoopt dat online besteld kan worden, maakt het in principe niet uit waar die pen eindigt.

Mokken

Nog zo’n klassieker, de koffiemok. Met een logo op een mok herinner je je potentiële klanten dagelijks aan jouw bedrijf of merk. Een mok is niet zo beweeglijk als een pen, dus dit is misschien iets om in overwegen te nemen. Dit kun je bijvoorbeeld weggeven aan al bestaande relaties, om de band warm te houden.

Sommige klanten wil je niet verliezen omdat ze maandelijks of jaarlijks een flinke order plaatsen. Een mok van jouw merk in hun kantine of keukentje kan dan samen met een goede bedrijfsvoering net het verschil maken.

Iets anders?

En wat als je iets anders wil doen. Immers, ieder middelgroot bedrijf lijkt pennen en mokken te bedrukken. Een alternatief kan een t-shirt zijn, maar dat lijkt snel op een werk uniform, dus dat geef je natuurlijk ook niet zomaar weg.

Je kunt ook ervoor kiezen om kleine zakjes van textiel als focuspunt van je relatiegeschenken te maken. Dat zie je namelijk niet zo vaak.

Hier kun je zakjes van verschillende types textiel inkopen voor je bedrijf: https://shingyo.nl

Je kunt de zakjes in verschillende maten krijgen, van klein tot groot. In de kleine zakjes kun je bijvoorbeeld een logootje drukken en vullen met geurend lavendel voor op een wc. Dat is toch weer eens wat anders dan een pen! Of wat dacht je van grotere zakjes waar men kleine dingen in kan opbergen zoals opladers of computermuizen.

Vorig artikelWaar moet goede personeelsadministratie software aan voldoen?
Volgend artikelVoordelig nieuwe laptop scoren tijdens Black Friday!