e-Boekhouden: ongekend eenvoudig boekhouden!

Eerder vertelden we je in onze review over Moneybird al over een hele fijne en complete boekhoudtool voor ondernemers. Dit keer nemen we een ander boekhoudprogramma onder de loep: e-Boekhouden.nl. Met een 9,4 volgens de reviews op Trustpilot is het een veelbelovend programma. Wat zijn de voordelen en hoe werkt e-Boekhouden.nl?

Wat is e-Boekhouden?

E-boekhouden is een tool voor je boekhouding die je kunt inzetten voor het bijhouden van je financiƫle administratie en facturering. Het programma is erkend door de Belastingdienst en met het programma wordt het indienen van je aangifte een stuk gemakkelijker. Met het boekhoudprogramma kun je:

  • Offertes en facturen maken in eigen huisstijl en direct per e-mail versturen.
  • Urenregistratie, relatiebeheer en voorraadbeheer.
  • Bankrekening, webshop, bank en kassasysteem koppelen om onnodig invoerwerk te voorkomen.
  • Automatisch BTW-aangifte aanmaken en versturen.
  • Gemakkelijk analyses van de cijfers bekijken en exporteren.
  • Zelf API-koppelingen maken met andere relevante programmaā€™s, zoals Teamleader (zie alle koppelingen).

Wat kost e-Boekhouden?

e-Boekhouden voor ondernemers bestaat uit drie verschillende pakketten, namelijk voor starters, zzpā€™ers en het standaardpakket. Bovendien kies je zelf of je alleen het e-Boekhouden boekhoudpakket wilt of ook het facturatiepakket.

e-Boekhouden startende ondernemers

Goed nieuws voor starters! Indien je korter dan 15 maanden geleden gestart bent met je onderneming dan gebruik je e-Boekhouden 100% gratis. Er zijn geen beperkingen en verplichtingen en aan het eind van de periode kies je welke module je wilt blijven gebruiken.

Bijvoorbeeld: Maak je direct na inschrijving bij de KvK een account aan, dan gebruik je de tool 15 maanden gratis. Heb je je 3 maanden geleden ingeschreven en maak je een account aan, dan zijn 12 maanden gratis. Je ontvangt dus de 15 maanden vanaf het moment van inschrijving bij de Kamer van Koophandel.

e-Boekhouden voor zzp/mini

Wanneer je maximaal 240 boekingen en 120 facturen per boekjaar doet dan maak je gebruik van het goedkopere pakket van e-Boekhouden. Dit is inclusief de btw-aangifte, relatiebeheer, offertes, voorraadbeheer en urenregistratie.

  • Boekhouden ā‚¬7,95 per maand ā€“ maximaal 240 boekingen per jaar
  • Factureren ā‚¬5,95 per maand ā€“ maximaal 120 facturen per jaar

e-Boekhouden standaard ā€“ voor alle ondernemers

Grotere ondernemers die gebruik willen maken van een onbeperkt aantal boekingen en facturen, kiezen voor het onbeperkt pakket.

  • Boekhouden ā‚¬14,50 per maand ā€“ onbeperkt aantal boekingen
  • Factureren ā‚¬9,50 per maand ā€“ onbeperkt aantal facturen

Vrijblijvend en gratis e-Boekhouden proberen

Iedere ondernemer kan een gratis proefaccount aanmaken bij e-Boekhouden.nl. Dit is volledig vrijblijvend en de proefaccount is 14 dagen actief. Daarna kies je voor een van bovenstaande pakketten indien gewenst, je zit er niet aan vast.

Ontdek in onderstaande video hoe je je e-Boekhouden account inricht

Reviews e-Boekhouden

Het programma krijgt een score van liefst 9,4 via Trustpilot. Waarom zijn gebruikers zo te spreken over dit boekhoudprogramma?

1. Scherpe, concurrerende prijzen

Een van de grote pluspunten die bij veel gebruikers naar voren komt is dat e-Boekhouden een scherp tarief hanteert voor een compleet programma. Voor een compleet pakket betaal je slechts ā‚¬24 per maand (ā‚¬6 goedkoper per maand dan Moneybird). Tevens is het een uitstekende keuze voor startende ondernemers dankzij de ā€™15 maanden gratisā€™ actie.

De prijs is het volgens veel ondernemers zeker waard en dankzij de optionele module ā€˜facturerenā€™, betaal je ook alleen voor wat je echt nodig hebt.

2. Handig en compleet in gebruik

Veel ondernemers halen in hun reviews het gemakkelijke gebruik van de interface aan, dit in combinatie met de prijs. Kortom, je geniet van een scherpe prijs-kwaliteitverhouding.

Gebruikers in hun reviews:

  • De eenvoudige opzet en de betaalbare pakketten waren voor ons als startende onderneming erg aantrekkelijk.
  • We zijn nog steeds zeer tevreden over de uitgebreide functionaliteiten i.c.m. de scherpe prijzen t.o.v. andere software leveranciers.
  • Een echte aanrader voor ondernemers die weinig ervaring met boekhouden hebben, of die gewoon een duidelijk boekhoudprogramma willen.

3. Een helpdesk om U tegen te zeggen

Gebruikers halen in hun reviews de uitstekende helpdesk van e-Boekhouden.nl aan. De klantenservice scoort hoog op het gebied van bereikbaarheid en behulpzaamheid. Geen standaard doorloopmenu, maar direct een deskundige medewerker aan de lijn.

De supportafdeling is zowel per e-mail als telefonisch bereikbaar. Tevens kun je gebruikmaken van de Whatsapp service waarbij je sowieso binnen een dag een reactie mag verwachten.

Is e-Boekhouden iets voor jou? Maak dan een account aan en start je gratis proefperiode.


Wil je graag toch nog even een aantal andere boekhoudtools vergelijken? Ontdek dan onze uitgebreide boekhoudprogramma vergelijker!

De voordelen van een zakelijk telefoonabonnement bij KPN

Eerder schreven we al over een zakelijk abonnement van Vodafone en hoewel ik al jarenlang trouwe merkfan van Vodafone ben, is het ook zeker fair om andere zakelijke mobiele telefoonabonnementen onder de loep te nemen. Dit keer in de spotlights: KPN!

Hoe zijn de zakelijke abonnementen van KPN ingericht en wat zijn de prijzen en voordelen? Lees maar mee!

Wat zeggen klanten over KPN Zakelijk?

KPN is een van de toonaangevende aanbieders op het gebied van internet en telecom. Doordat ze een eigen netwerk hebben kun je er wel vanuit gaan dat je overal goed bereik hebt. En zo spreken ook de reacties op internet over KPN, klanten zijn erg tevreden over het goede netwerk/de verbinding. Tevens wordt de klantenservice erg gewaardeerd. Kortom, dan klinkt positief!

Na wat rondvragen in mijn netwerk, blijken ook de ervaringen van deze ondernemers zeer positief te zijn en niemand wil switchen. Tja, ik denk dat we toch allemaal snel merktrouw zijn aan onze aanbieder, totdat er eventueel pas voorvallen gebeuren waarbij we niet meer tevreden zijn. En hoewel er voordeligere alternatieven te vinden zijn, is een mobiel abonnement waarbij je er vanuit kunt gaan dat je altijd verbinding hebt, toch iets waar ondernemers niet op willen beknibbelen. Logisch natuurlijk!

Wat zegt KPN zelf over hun zakelijke abonnementen?

Hoe zet KPN Zakelijk zichzelf in de markt en wat zijn volgens hen de voordelen van het afsluiten van een zakelijk KPN abonnement?

  • Vervangende toestelservice
  • Geen BKR-registratie
  • Business Voicemail
  • Onderling data delen met collegaā€™s
  • 5G ready
  • KPN-producten combineren voor extra voordeel

Abonnement met toestel of Sim Only

Je kiest bij het afsluiten van een zakelijk telefoonabonnement tussen een telefoon met abo of voor een los toestel met Sim Only abonnement. De voordeligste optie is een looptijd van twee jaar, maar KPN biedt tevens de optie tot een jaarabonnement of een abo dat maandelijks opzegbaar is (kost je tot zoā€™n ā‚¬2 per maand meer).

Wanneer je kiest voor een toestel met abonnement dan profiteer je van een voordeligere abonnementsprijs. Verder biedt KPN toffe extraā€™tjes, zoals een gratis koptelefoon, draadloze oortjes of een extra kortingsdeal op bepaalde toestellen. Qua merken is er keuze genoeg, van Samsung en Apple tot LG, OPPO, Sony en Nokia.

De zakelijke Sim Only abonnementen sluit je al af vanaf ā‚¬15,67 per maand voor onbeperkt bellen en smsā€™en. Daar krijg je dan geen GBā€™s bij, dus voor velen waarschijnlijk een onlogische keuze. Wanneer je kiest voor de total package met unlimited data plus onbeperkt bellen en smsā€™en, dan kost je dat ā‚¬32,20 per maand. Verder heb je tussen de genoemde bedragen nog opties voor 2 GB, 5 GB, 10 GB en 20 GB. De prijzen van KPN liggen daarmee net wat lager dan bij concurrent Vodafone. (prijzen mei 2020)

Direct Spotify Premium afsluiten

Toegegeven, KPN doet heel mooi aan upselling. Wanneer je een zakelijk abonnement bij ze afsluit kun je direct een vinkje zetten bij Spotify Premium voor ā‚¬8,26 per maand. Luister je graag een muziekje? Plaats dit dan direct binnen je zakelijk abonnement. Goedkoper en gemakkelijker dan via Spotify zelf een account aanmaken (ā‚¬9,99 per maand).

Altijd online

KPN legt heel erg de focus op het altijd online zijn en zorgt naast een razendsnel netwerk ook voor goede verbindingen. Met het Unlimited Data abonnement kun je je smartphone inzetten als hotspot, zodat je vanaf iedere locatie kunt werken. Met deze Ć©n ieder ander abonnement kun je tevens de SIM-kaart van je smartphone in je laptop of tablet stoppen voor verbinding met internet.

Verschillende KPN-producten combineren voor extra voordeel

Was je al klant bij KPN (of Telfort) voor zakelijk internet en/of tv? Dan geniet je van extra korting op je zakelijk telefoonabonnement.

  • ā‚¬6,20 per maand voordeel
  • Soms leuke extra acties, zoals hogere korting op Unlimited abonnement
  • Korting op andere producten, zoals Spotify, FOX Sports of Film1

Zakelijk telefoonabonnement afsluiten bij KPN

KPN is wat service en mogelijkheden betreft vergelijkbaar met Vodafone, maar de prijzen liggen net iets lager. Bij het kiezen van je aanbieder is het slim om rekening te houden met je internetprovider. Heb je bijvoorbeeld KPN of Telfort als internetprovider? Dan is een zakelijk telefoonabonnement van KPN een slimme keuze dankzij de extra kortingen (bij Vodafone is dat in combinatie met Ziggo ā€“ lees hier meer over de voordelen van Ziggo).

Bekijk hier vrijblijvend de KPN Zakelijk deals van het moment of sluit direct je abonnement af.


Blendle Premium nu GRATIS: Lees en luister onbeperkt nieuws van alle k(r)anten!

0

De beste nieuwsitems van alle kranten en tal van tijdschriften gecombineerd op Ć©Ć©n platform, en dat om te lezen en te luisterenā€¦ Dat is Blendle Premium. De nieuwssite verzameld meer dan drie miljoen artikelen in een app, waarbij je interesses aan kan geven zodat jouw voorkeursonderwerpen direct in het overzicht naar voren komen. Normaal kost Blendle ā‚¬10 per maand, maar nu is deze app tijdelijk gratis beschikbaar.

Wat is Blendle?

Dagelijks verschijnen er duizenden goede nieuwsberichten op tal van platformen. Lastig om het beste nieuws daaruit te selecteren en gewoonweg alles bij te houden, zo vonden de bedenkers van Blendle. Daarom richtten zij het platform Blendle op, een website / app waarop de beste artikelen uit binnen- en buitenland worden verzameld. Je vindt er:

  • Nieuwsartikelen binnenland en buitenland
  • Opiniestukken en columns
  • Diepe-interviews met ondernemers en politici
  • Analyses en reportages over uiteenlopende onderwerpen
  • Interessante stukken over het dagelijkse leven / feitelijke informatie
  • Items uit magazines, zoals Psychologie magazine, Quest, Quote en HP/De Tijd

Tevens belangrijk: geen advertenties!

Onbeperkt journalistieke content met Blendle

Blendle wordt ook wel eens de ā€˜Netflixā€™ van de journalistiek genoemd en dat is niet voor niets. Je bladert er door tal van kranten en tijdschriften, van de Volkskrant tot Telegraaf en van de Menā€™s Health tot de LINDA en Voetbal International. Iedere ochtend ontvang je een selectie met topverhalen, interviews en columns, de grootste journalistieke nieuwsbrief van Nederland.

Blendle Audio

Het toffe aan Blendle is dat je ook kunt luisteren naar artikelen. Handig als je bijvoorbeeld onderweg bent, maar ook als je geen zin hebt om te lezen. Lig je bijvoorbeeld heerlijk in de tuin, zit je in de auto of lig je op de bank? Waar je ook bent, via de app luister je iedere dag naar het beste uit kranten. Een geselecteerd aantal stukken worden iedere dag voorgelezen voor professionele stemmen.

Geselecteerd nieuws op basis van algoritme

Blendle verzamelt de beste artikelen en bepaald op basis van een algoritme welke artikelen aan je aangeraden worden. We hebben zelf Blendle net ontdekt en hebben momenteel nog geen account (zijn we wel van plan!), dus zijn we op zoek gegaan naar Blendle reviews van gebruikers. De uitkomsten zijn verrassend en uit diverse reviews over Blendle komt naar voren dat gebruikers ook echt artikelen aangeraden krijgen die zij zelf uit kranten en tijdschriften zouden selecteren. Wanneer je een tijdje Blendle gebruikt dan herkent de app jouw leespatroon en schotelt je op basis daarvan de meest interessante artikelen voor.

Wat kost Blendle?

Voorheen kon je een tegoed op je Blendle-account zetten en daarmee per artikel betalen. Tegenwoordig werkt het veel handiger en kun je voor een vast bedrag per maand onbeperkt gebruikmaken van alle Blendle diensten met Blendle Premium. Een Blendle Premium abonnement kost (prijzen juni 2020):

  • ā‚¬10 per maand (maandelijks opzegbaar)
  • ā‚¬100 per jaar (eenmalige betaling Ć³f betaling in termijnen)

Wil jij Blendle Premium eerst gratis proberen? Maak dan hieronder gebruik van de Blendle gratis actie! Je kunt Blendle Premium een maand gratis testen zonder ergens aan vast te zitten. Download de app en start direct met lezen en luisteren van nieuwsitems.

Snel bedrijfskrediet nodig? Bridgefund biedt uitkomst

Soms heb je snel bedrijfskrediet nodig voor je bedrijf. Bijvoorbeeld wanneer je een fantastisch idee hebt om je bedrijf te laten groeien of helaas soms ook in moeilijkere tijden. Momenteel zien we het laatste door de coronacrisis helaas vaker voorkomen. Hoe dan ook, je bedrijf heeft geld nodig dat je momenteel niet in kas hebt. Het liefst heb je dat natuurlijk zo snel mogelijk, daarvoor biedt een zakelijke lening van Bridgefund uitkomst.

Wat is Bridgefund?

Bridgefund is een in 2018 opgerichte Nederlandse kredietverstrekker uit Amsterdam gericht op zakelijke leningen. Een zakelijke lening afsluiten is vaak een traag en moeilijk proces. Je hebt meerdere gesprekken met een bank, moet door een aantal checks, ondertekent zoā€™n tien documenten en uiteindelijk ontvang je dan een keer het krediet dat je wil lenen. Nergens voor nodig volgens Bridgefund.

Bridgefund is een zogenoemd Fintech bedrijf en geen traditionele bank. De term Fintech is een samenvoeging van de woorden ā€˜financialā€™ en ā€˜technologyā€™. Fintech bedrijven richten zich erop om de trage en nog zeer traditionele financiĆ«le sector te versnellen en te moderniseren door middel van nieuwe technologieĆ«n. Dit is vrij kort door de bocht, maar in de praktijk biedt het je bij Bridgefund twee grote voordelen: een bedrijfskrediet afsluiten is niet alleen ontzettend gemakkelijk, maar je ontvangt het geld ook nog eens supersnel.

Voorwaarden

Bridgefund heeft geen jaarcijfers of businessplannen nodig om je aanvraag voor een zakelijk krediet te accorderen. Voor het beoordelen van je aanvraag wordt er enkel gekeken naar een MT940 bestand. Schrik niet, dit is een bestandstype om financiĆ«le banktransacties mee te exporteren waar ook bijvoorbeeld de meeste boekhoudprogrammaā€™s gebruik van maken. Je exporteert het bestand doorgaans eenvoudig vanuit je omgeving voor online bankieren van de bank waar je je zakelijke rekening afgesloten hebt.

Bridgefund is een erg laagdrempelige kredietverstrekker, waardoor vrijwel alle bedrijven er gebruik van kunnen maken. Er zijn echter wel een aantal voorwaarden:

  • Je bedrijf moet minimaal een jaar (12 maanden) bestaan.
  • Je bedrijf moet een minimale omzet hebben van ā‚¬50.000 op jaarbasis.
  • De minimale looptijd van de lening is 3 maanden met een maximum van 24 maanden.
  • De minimale lening bedraagt ā‚¬5.000 met een maximum van ā‚¬250.000.

Bekijk hieronder hoe een lening aanvragen bij Bridgefund werkt!

Aanbod van Bridgefund

Interesse in een zakelijk krediet van Bridgefund? Je vraagt eenvoudig een lening aan via de website op basis van enkel een gewenst leenbedrag en een looptijd. Je ziet direct hoeveel de rente bedraagt en hoeveel je dagelijks dient te betalen. Bridgefund beoordeelt vervolgens je aanvraag en stuurt je binnen 24 uur (!) een aanbod na calculatie van een risicoprofiel. De aanbieding is volledig vrijblijvend, je zit dus nergens aan vast totdat je zelf akkoord geeft.

Sluit je een lening af bij Bridgefund, dan geniet je van de volgende voordelen:

  • Na akkoord op het aanbod ontvang je het bedrag binnen 24 uur op je rekening. Het totale proces van aanvraag tot het ontvangen van het geld is dus binnen 48 uur geregeld!
  • Een rentetarief vanaf 1.5% per maand.
  • Lening boetevrij aflossen: wil je eerder aflossen omdat het goed gaat met je bedrijf? Dan doe je dat boetevrij en met korting.
  • De volledige overeenkomst bedraagt slechts 3 paginaā€™s zonder kleine lettertjes. Het is dus zeer transparant zonder rompslomp en grote administratieposten.
  • Er is geen onderpand nodig voor de lening.
  • Bridgefund betrouwbaar? Met een klanttevredenheidsscore van 4.8/5 op basis van honderden Bridgefund reviews hoef je je daar geen zorgen over te maken.

Rente per maand, wat betekent dat?

Wanneer je geld gaat lenen, ook bij een B2B lening, dan krijg je altijd met rente te maken: ā€œGeld lenen kost geldā€. Er zijn echter twee vormen van rente die belangrijk zijn om een onderscheid in te maken:

Vaste rente: Neem je een lening met een vaste rente, dan wordt het rentepercentage bovenop je leenbedrag geteld. Dit is het bedrag dat je uiteindelijk terug moet betalen. Neem je bijvoorbeeld een lening van ā‚¬10.000 met een rente van 8%, dan betekent dit dat je ā‚¬800 euro aan rente betaalt.

Rente per maand: Bij een rentetarief per maand werkt dit wat anders, maar dit is een model wat steeds meer kredietverstrekkers gebruiken. Dit geldt dus ook voor Bridgefund. Hierbij betaal je namelijk maandelijks het afgesproken rentepercentage over het bedrag van je lening, minus de aflossing. Stel dat je ā‚¬10.000 leent met een maandelijkse rente van 1.5% en je betaalt dit bedrag over 6 maanden terug, dan betaal je dus in feite het volgende aan rente:

MaandNog af te lossen bedragRentepercentageTe betalen rente
1ā‚¬10.0001,5%ā‚¬150
2ā‚¬8.333,331,5%ā‚¬125
3ā‚¬6.666,671,5%ā‚¬100
4ā‚¬5.0001,5%ā‚¬75
5ā‚¬3.333,331,5%ā‚¬50
6ā‚¬1.666,671,5%ā‚¬25
TOTAALā‚¬10.0005,25%ā‚¬525

Reken je dit terug naar een vast rentetarief, dan betaal je dus in feite 5,25% rente over de totale looptijd van de lening in dit voorbeeld. Bij Bridgefund betaal je een rente van 1% per maand, plus een opslag die varieert tussen de 0.5% en 2.5%. De rente die je betaalt varieert dus van 1.5% tot 3.5% per maand. De opslag is afhankelijk van het bedrag dat je wilt lenen en bedrijfsprestatie indicatoren. De exacte rente die je betaalt bij Bridgefund is dus bedrijfsspecifiek. Doe een vrijblijvende lening aanvraag om het rentetarief voor jouw bedrijf te ontdekken.

Is Bridgefund dan heel duur?

De vraag die we ons vervolgens voor kunnen stellen is of het rentetarief per maand Bridgefund duur maakt. Die vraag is echter zowel heel gemakkelijk als moeilijk te beantwoorden, dat staat namelijk niet vast. Een rentetarief van 1.5% per maand is zeker niet duur, ook vergeleken met kredietverstrekkers met een vast rentetarief. Het is echter wel belangrijk om te beseffen dat je dus niet daadwerkelijk maar 1.5% rente betaalt onderaan de streep en dat het rentetarief hoger kan zijn als je bedrijf een grotere risicofactor heeft.

Wil je de rente en daarmee de kosten zo laag mogelijk houden? Dan is het slim om de lening zo snel mogelijk af te betalen. Hoe minder maanden er immers voorbijgaan tijdens de loopduur van de lening, hoe minder vaak je rente hoeft te betalen. Betaal je je lening bijvoorbeeld al in 3 maanden terug (het minimum), dan betaal je uiteindelijk slechts 3% rente bij een rentetarief van 1.5% per maand, wat zƩƩr voordelig is.

Conclusie: Waarom kiezen voor Bridgefund?

Heb jij snel een zakelijke lening nodig en geen zin in of tijd voor een lang traject vol administratieve rompslomp? Dan is Bridgefund een betrouwbare en relatief voordelige kredietverstrekker met een prettige no-nonsense werkwijze.


Veilig op weg met een bedrijfsautoverzekering!

Heb je een bestelauto of vrachtwagen die je gebruikt als ondernemer, bijvoorbeeld als ZZPā€™er? Dan is een bedrijfsautoverzekering een must! Afhankelijk van jouw situatie en de dekking die je wenst, kies je een verzekering die bij je past: WA, WA+ of All Risk. Daarnaast kun je aanvullen met overige dekkingen, zoals een inzittendenverzekering of pechhulp.

Meer weten over de mogelijkheden van een bedrijfsautoverzekering? In dit artikel zetten we alles duidelijk voor je op een rijtje, zodat je een gepaste verzekering afsluit!

Welk type bedrijfsautoverzekering moet ik nemen?

Een autoverzekering voor bedrijfswagens heeft verschillende dekkingen, eigenlijk net zoals bij je privƩ autoverzekering:

  • Wettelijke Aansprakelijkheid (WA)
  • Beperkt Casco (WA+)
  • All risk

Bedrijfsautoverzekering Wettelijke Aansprakelijkheid

Dit type autoverzekering vergoedt schade die je aan anderen of aan andermans spullen toe brengt. Hierbij kun je denken aan een botsing die veroorzaakt is door jouw schuld, maar ook als je bijvoorbeeld op het werk per ongeluk tegen je eigen bedrijfspand aan rijdt en schade toebrengt. Kortom, alle schade die jij met de bestelwagen of vrachtwagen bij iets of iemand toebrengt (zonder opzet, zo mag er uiteraard geen alcohol in het spel zijn).

Bedrijfsautoverzekering WA+ (Beperkt Casco)

Naast de standaard WA-dekking, zit in dit type autoverzekering ook schade aan de eigen bedrijfsauto inbegrepen, waaronder ruitschade, brand, ontploffing, diefstal, inbraak, stort, hagel en overstekende dieren.

Bedrijfsautoverzekering Allrisk

Met All Risk geniet je van volledige dekking, dus ben je ook verzekerd door schade die je door eigen schuld aan jezelf toebrengt. Rijd je bij iemand achterop? Dan schuif je de rekening dus door naar de verzekering. Mocht je dit overkomen, dan is het natuurlijk erg prettig dat je verzekerd bent! 

Het is echter wel altijd een afweging of je de All Risk bedrijfsautoverzekering moet nemen, want de premie is vaak heel wat hoger en bij het maken van een ongeluk zak je ook nog eens terug in schadevrije jaren, waardoor je premie omhoog kan gaan (overweeg dus goed of de kosten opwegen tegen de mogelijke baten).

Hoe hoog is de premie voor mijn bedrijfsautoverzekering?

De hoogte van de premie is altijd afhankelijk van diverse factoren. Zo is uiteraard het type verzekering van belang. Daarnaast spelen de waarde van de auto, het gebruik van de auto en het aantal schadevrije jaren een rol. Tevens heeft het aantal bestuurders en het type goederen dat je vervoert invloed op de premie.

Na ieder schadevrij jaar stijg je overigens een trade op de monus/malusladder, waardoor je premie omlaag gaat. Wanneer je je verzekering moet aanspreken, dan moet je inleveren aan schadevrije jaren.

Ben je benieuwd naar je premie? Die bereken je heel makkelijk door enkele vragen in te vullen plus je kenteken.


Heb je een wagenpark? Dan is het slim om niet telkens een andere verzekering te kiezen, maar bij dezelfde verzekeraar te blijven. Zo voorkom je verwarring en fouten.

Aanvullende verzekeringen voor bedrijfsautoā€™s

Afhankelijk van je situatie is het verstandig om aanvullende verzekeringen te nemen. Ook hier is het weer een kwestie van de kosten opwegen tegen de eventuele baten. Denk aan de volgende aanvullingen:

  • Inzittendenverzekeringen (ook als er geen aansprakelijke partij is)
  • Rechtsbijstand verkeer bij conflict over je bestelwagen of vrachtauto
  • Pechhulp, binnenland en buitenland
  • Eigen vervoersverzekering (voor diefstal gereedschappen en bedrijfsgoederen die in het voertuig liggen ā€“ ze zijn niet meeverzekerd bij WA+, daarvoor heb je deze aanvulling nodig)

Verzekering afsluiten bedrijfsauto

Wil jij je bedrijfsauto verzekeren, of eventueel overstappen van je huidige verzekering? Kijk dan bijvoorbeeld eens bij UnivƩ, een complete aanbieder voor het verzekeren van je bestelauto of vrachtwagen.

Muntverzamelaars, claim nu je gratis officiƫle bevrijdingsuitgifte munt

0

Vergeet heel even je cryptoā€™s, beleggingen en andere investeringen en neem vijf minuten de tijd om naar deze gratis (!) munt te kijken. De officiĆ«le Nationale Bevrijdingsuitgifte munt is vanaf nu verkrijgbaar. 50.000 inwoners van Nederland kunnen deze unieke verzamelaarsmunt bestellen. Met deze gelimiteerde oplage verwachten muntexperts dat de vraag veel groter is dan het aanbod. Wie weet in de toekomst nog geld waard dus?!

Update juli 2021: ondertussen is de voorraad beperkt (of mogelijk ondertussen helemaal op).

Aandenken aan de vrijheid

2020, het jaar dat Nederland 75 jaar bevrijd is van de Duitse bezetting. Ter ere van deze gelegenheid is de officiƫle Nationale Bevrijdingsuitgifte geslagen, een verzamelaarsmunt die ƩƩn op de 350 Nederlands kan bemachtigen. In dit geval geldt, wie het eerst komt, wie het eerst maalt!

Wat kost de officiƫle Nationale Bevrijdingsuitgifte munt?

Als inwoner van Nederland krijg je deze munt GRATIS! Dit ter herdenking van onze bevrijding. Je betaalt slechts een bijdrage in verzend- en verzekeringskosten aan ā‚¬3,95. Je kunt Ć©Ć©n gratis bevrijdingsuitgifte per huishouden bestellen.

Nationale bevrijdingsuitgifte bestellen

Het aanvragen van deze verzamelaarsmunt kost je nog geen vijf minuten. Daarvoor vul je slechts je gegevens in en betaal je de verzend- en verzekeringskosten Ć  ā‚¬3,95. Tijdens het aanvragen van de munt is het optioneel om een fraaie en beschermende MuntCassette erbij te nemen voor ā‚¬4,95 (normaal ā‚¬9,95). 

Tevens is het mogelijk om andere limited munten aan je aanvraag toe te voegen. De mogelijkheden van bij te bestellen munten kunnen steeds weer wisselen (afhankelijk van aanbod) en ontdek je pas tijdens het aanvraagproces.

Genummerd eigendomscertificaat

Bij de munt kun je ook een genummerd eigendomscertificaat ontvangen om je uitgifte compleet te maken. Op dit garantiecertificaat worden de authenticiteit en verzamelwaarde gewaarborgd en zorgt ervoor dat je als eigenaar een geregistreerd bewijs hebt dat de munt van jou is. De prijs van dit genummerd eigendomscertificaat is ā‚¬2,95 en kun je tijdens het gratis aanvragen van de munt direct mee bestellen (optioneel).

Samenwerking Nederland en Canada 

De munt is ontstaan uit een bijzondere samenwerking tussen Nederland en Canada, oftewel een van de landen die een cruciale rol heeft gespeeld in onze bevrijding. De Koninklijke Canadese Munt (Ottawa), de Canadese ambassade (Den Haag) en het Amsterdams Muntkantoor hebben aan het uitgeven van deze munt meegewerkt.


Review Moneybird: dƩ boekhoudtool voor iedere ondernemer

0

Ben je op zoek naar een goede tool om te boekhouden? In dit artikel leggen we Moneybird aan je voor, een uitstekende tool die volgens ons alles heeft wat een goed boekhoudprogramma nodig heeft. Lees deze Moneybird review en ontdek wat het je te bieden heeft!

Waarom boekhoudprogramma Moneybird?

Toen Joost en ik onze eigen onderneming startten (online marketingbureau The Content Case), waren we op zoek naar een geschikte boekhoudtool. Na wat rondvragen hoorden we positieve verhalen over Moneybird. In dit compleet boekhoudprogramma houd je je inkomsten- en uitgaven bij, maak je offertes en facturen op en draai je relevante rapportages van de cijfers uit. Alle cijfers wordt automatisch verwerkt in je btw-aangifte, die je tevens via het programma kunt indienen. Wij waren enthousiast en de keuze voor deze complete boekhoudtool was dan ook snel gemaakt.

Hoe werkt Moneybird?

Als je inlogt bij Moneybird dan kom je terecht op je dashboard. Hier zie je je openstaande doelen (zoals bijwerken administratie, doen btw-aangifte). Ook vind je hier snelkoppelingen voor het bijwerken van je administratie. Verder bestaat de interface uit de volgende onderdelen:

  • Facturen
  • Inkomend
  • Offertes
  • Bank
  • Uren (nu nog bĆØta)
  • Contacten
  • Rapporten

Inkomende en uitgaande facturen

Bij ā€˜facturenā€™ zie je een overzicht van de verstuurde facturen en bij ā€˜inkomendā€™ de ontvangen facturen. De status staat er duidelijk bij (betaald of openstaand). Wanneer je zelf een factuur wilt aanmaken dan kan dit heel makkelijk middels een eenmalig samengestelde template. Je hoeft dan alleen nog het bedrag en de klant toe te voegen.

Tevens kun je hier overzichten exporteren of selecteren op datum, klantnaam, bedrag en periode.

Onder de kop ā€˜offertesā€™ maak je eventueel offertes aan die je direct kunt versturen naar de gewenste contactpersoon.

Onder ā€˜bankā€™ zie je het gehele overzicht van je in- en uitgaven. Kortom, je bankoverzicht. Je hoeft niet meer in te loggen op de portal van je bank, Moneybird is the place to be.

Contacten toevoegen

Je voegt onbeperkt contacten toe in Moneybird. Wel zo handig, want zo heb je je hele klantenbestand bij de hand (kan ook geƫxporteerd worden). Per klant kun je ook weer de geschiedenis bekijken en alle informatie toevoegen die je maar wilt. Hierdoor is Moneybird uitermate geschikt als CRM-tool.

Rapporten genereren

Onder de tab ā€˜Rapportenā€™ zie je in Ć©Ć©n oogopslag de resultatenrekening, balans, het btw-overzicht en kasstroomoverzicht Ć©n het debiteuren- en crediteurenoverzicht. Zou houd je goed zicht op de cijfers, wel zo belangrijk!

Je selecteert op perioden, kunt elektronisch de btw-aangifte doen en je boekhouding exporteren. Kortom, alles wat je nodig hebt om je financiƫle administratie in orde te maken.

Het overzicht van de rapporten ziet er zo uit. Uiteraard hebben we de bedragen contacten hier even verborgen onder de zwarte vlakken ;).

Onze Moneybird ervaring!

Moneybird profileert als: ā€˜Het boekhoudpakket dat met je meedenktā€™. Daar kunnen wij ons helemaal in vinden, onder andere door de volgende handige functies:

Handige checklists

Moneybird genereert automatische checklists die je direct ziet wanneer je inlogt in het systeem, bijvoorbeeld voor het indienen van de btw-aangifte of het koppelen van banktransacties (mits je die gekoppeld hebt natuurlijk). Zo weet je precies wat je moet doen en wordt de belastingaangifte een stuk gemakkelijker. 

Automatische reminders

De meeste ondernemers maken wel eens mee dat een uitgestuurde factuur niet tijdig betaald wordt. Vervelend natuurlijk, ook omdat het telkens tijd kost om dit te controleren en herinneringen te sturen. Met Moneybird stel je automatische reminders in na een zelfgekozen periode. Wordt de factuur betaald, dan wordt de koppeling met de banktransactie bovendien automatisch gemaakt, dat hoef je dus ook niet zelf bij te houden.

Overzichtelijke interface

Wat ons betreft scoort het programma hoog in gebruiksvriendelijkheid en kun je er gemakkelijk mee overweg. Eigenlijk werkt alles makkelijk, zowel het toevoegen van nieuwe klanten als het uitsturen van facturen of het bekijken van de cijfers.

Inspirerende webinars

Moneybird geeft regelmatig interessante webinars, bijvoorbeeld met tips over de btw-aangifte of over extra Moneybird functies en hoe je die gebruikt. Hiermee laten ze zien dat ze ook echt met je meedenken. Wij hebben bijvoorbeeld de webinar rond het doen van de jaaropgave gevolgd, omdat dat voor ons de eerste keer was en niet helemaal duidelijk. Na de webinar hebben we de opgave moeiteloos af kunnen ronden. Wil je die webinar rond de jaaropgave ook graag zien? Bekijk dan de video hieronder, kleiner disclaimer: hij duurt wel meer dan een uur.

Interessante pakketprijzen

De kosten van boekhoudtools variĆ«ren enorm. Enerzijds wil je (zeker als beginnend ondernemer) een tool die niet te duur is, maar anderzijds wil je wel een gedegen boekhoudtool die doet wat ā€˜ie moet doen en niet na een paar maanden weer moeten switchen. Moneybird biedt diverse pakketten aan, zodat het voor verschillende typen bedrijven interessant is. Hieronder meer over de prijzen.

Wat kost Moneybird?

Boekhoudtool Moneybird heeft drie verschillende betaalde pakketsoorten. Voor hele kleine ondernemers is er ook een gratis versie beschikbaar!

Gratis Moneybird: Maak je maximaal 3 verkoopfacturen en 3 inkomende documenten per maand aan? Dan kun je Moneybird gratis gebruiken. Upgraden kan altijd.

Met een betaalde Moneybird account kun je:

  • Onbeperkt facturen versturen
  • Onbeperkt offertes versturen
  • Onbeperkt documenten verwerken
  • Genieten van alle Moneybird functies

Het verschil in prijzen zit hem in het aantal banktransacties per maand. Oftewel, hoe meer transacties je doet, hoe duurder je pakket (prijzen mei 2020):

  • Tot 20 banktransacties p/m: ā‚¬12 per maand
  • Tot 50 banktransacties p/m: ā‚¬21 per maand
  • Onbeperkt banktransacties: ā‚¬30 per maand

Eerste 60 dagen gratis! (of toch liever 120?)

Als beginnend ondernemer is het natuurlijk altijd fijn om in kosten te besparen. Moneybird biedt je daarom de eerste 60 dagen gratis het complete pakket aan (t.w.v. ā‚¬60) wanneer je het pakket afsluit via de website. Na deze periode kun je beslissen welke pakketgrootte bij je past (upgraden kan op een later moment overigens altijd). Na die 60 dagen zit je overigens nergens aan vast, dus je kunt deze periode ook gebruiken om te beslissen of Moneybird de ideale boekhoudtool voor jou is! Wij gebruiken Moneybird inmiddels 8 maanden en zijn dus betalende klant geworden.

Klinkt dit als muziek in de oren? Dan hebben we nog een leuke verrassing voor je. Klik je namelijk op onderstaande knop, dan profiteer je van 120 dagen gratis!


Ook benieuwd naar andere boekhoudprogrammaā€™s of toch niet overtuigd? In onze boekhoudprogramma vergelijker zie je diverse verschillende boekhoudtools en hun prijzen.

Mannen opgelet: tijd om zakelijke kleding voor de zomer in te slaan!

0

De zomer is in aantocht en met het oog op de veranderende coronamaatregelen ziet het ernaar uit dat we binnenkort de deur weer vaker uit kunnen en langzaamaan weer op kantoor gaan werken. Tijd om een blik te werpen op de mooiste overhemden, poloā€™s, broeken en jassen voor de zomer. En hoe shop je de juiste maat kleding online? We geven je tips!

Welke kleuren zien we deze zomer?

Stijlvolle mannen zorgen dat ze dit jaar warme tinten in hun kledingkast hebben hangen. Denk hierbij aan bordeaux rood, groen en blauw. Ook de uitbundige florale en grafische prints doen het nog steeds goed.

Topmerken geven uitstraling

Je hoeft je natuurlijk niet in de duurste designerkleding te wagen, maar eerlijk is eerlijk, een mooi merkje van hoge kwaliteit doet het altijd goed. Denk hierbij aan de luxere merken als Hugo Boss, Tommy Hilfiger, Gant, Fred Perry, Ralph Lauren, Profuomo en Cavallaro Napoli.

Overhemd kopen: waar op letten?

We kunnen ons voorstellen dat je liever nog niet de fysieke winkels ingaat voor het scoren van je nieuwe aanwinsten. En tja, veel mannen zien een dagje stad ook niet als hun favoriete hobby. Gelukkig kun je ook heel gemakkelijk je overhemden online shoppen, zolang je maar weet waar je op moet letten.

Dit trucje geldt overigens voor alle bovenkleding.

1. Bepaal de juiste mouwlengte

Meet met gebogen ellebogen je armlengte, of laat het doen ;-). Dit is de afstand vanaf het midden van de rug (direct onder de boord) tot en met de manchet.

2. Meet de juiste boordmaat

Heel belangrijk is het weten van je boordmaat. Hierbij houd je een meetlint strak om het midden van je nek ter hoogte van de boord en daar tel je twee centimeter bij op (niet tƩ strak natuurlijk!)

3. Bepaal de juiste borstmaat

Dit meet je onder de oksels over het breedste deel van de borst.

4. Meet de taillemaat

Leg een meetlint (niet te strak) om de taille over de navel. Bij het aantal centimeters tel je als volgt centimeters op:

  • 5 tot 7 cm voor slimfit overhemd
  • 8 tot 10 cm voor regular fit overhemd
  • 11 tot 14 cm voor wijd overhemd

Nu je al deze cijfers weet, kun je gemakkelijk overhemden online shoppen aan de hand van de maattabel op de website.

Maattabel geeft altijd uitkomst

Wat je ook online koopt, het is altijd slim om de maattabel raad te plegen. Zowel bij overhemden, poloā€™s, broeken, et cetera vind je altijd per product hoe de pasvorm is, wat de bijbehorende maten zijn. Dit kan soms nogal eens per merk of model verschillen, dus let goed op.

Laatste tip: strijkvrije overhemden

Ben je vaak in een rush? Wellicht zijn strijkvrije overhemden (non iron overhemden) dƩ oplossing voor jou! Wist je al dat ze bestonden? Misschien moeilijk voor te stellen, maar de katoenvezels in de overhemden zijn op een speciale manier behandeld waardoor eventuele kreukels er door lichaamswarmte vanzelf weer uit kreukelen. Ideaal, en ze zijn nog eens mooi ook!

Benieuwd? En heel erg blij als je van dat strijken af bent?! Bekijk hier strijkvrije overhemden!


De voor- en nadelen van financial lease

0

Eerder gaven we je al wat tips bij het leasen van een auto, waar we ook financial lease kort hebben besproken. Financial lease is een relatief nieuwe vorm van een auto leasen en daarom bij velen nog onbekend. Het biedt echter behoorlijk wat voordelen ten opzichte van traditionele lease. In dit artikel leggen we je die voordelen uit.

Wat is Financial lease?

Bij financial lease koop je een auto op maandelijkse afbetaling voor je onderneming. Je zou financial lease in die zin kunnen zien als het nemen van een hypotheek voor een auto. De aankoopprijs wordt betaald door de bank en je betaalt deze vervolgens over een x-aantal maanden (doorgaans tussen de 24 en 60 maanden) terug.

Je bepaalt zelf het maandbedrag, wat van invloed is op de looptijd van het contract. Na afloop van de contractperiode ben je eigenaar van de auto. Financial lease kan gebruik worden voor zowel personenautoā€™s als bedrijfswagen, zoals een bestelbus.

Financial lease vs traditionele lease

De kop van deze alinea zou eigenlijk ā€˜Financial lease vs Operational leaseā€™ moeten zijn. Operational lease is namelijk de leasevorm die met afstand het meest voorkomt in Nederland en daarom doorgaans bedoeld wordt bij het zakelijk leasen van een auto. Het grootste nadeel van operational lease is dat je geen eigenaar bent van de auto, maar na afloop van het contract de auto moet inleveren bij de leasemaatschappij. Bij financial leasing is dit dus niet het geval. In die zin is de vergelijking van financial lease en operational lease in principe dezelfde vergelijking als het kopen of het huren van een woning. Ook heb je bij operational lease vaak te maken met een kilometerbeperking, wat bij financial lease niet het geval is.

Een nadeel van financial lease ten opzichte van operational lease is dat de wegenbelasting, het onderhoud van de auto en ook de autoverzekering niet inbegrepen is. Die moet je dus zelf nog regelen, net als bij het kopen van een auto, wat zorgt voor extra kosten. Je maandelijkse leasebedrag is dus niet all-in, wat bij operational lease wĆ©l zo is.  

Fiscale voordelen

Omdat financial lease gezien wordt als een investering geniet je hiermee van een aantal aantrekkelijke fiscale voordelen, namelijk:

  • Je kunt gebruik maken van investeringsaftrek (KIA, EIA, MIA).
  • De aanschafprijs van de auto kan direct afgeschreven worden.
  • Btw terugvorderen op de aanschafprijs van de auto.
  • Renteaftrek mogelijk.

Daarnaast is de auto dus eigendom van het bedrijf nadat het contract afgelopen is, wat betekent dat de auto nog verkocht kan worden.

Ook voor starters, ZZPā€™ers & MKB

Ondanks dat het kopen van een auto gezien wordt als een investering, is het geen investering die op lange termijn winst op zal leveren, integendeel. Ondanks dat ook veel starters, ZZPā€™ers en MKB-eigenaar een auto nodig hebben, wordt er vaak niet gekozen voor het kopen van een auto. Het is immers direct een grote investering die niets oplevert. Door gebruik te maken van financial lease smeer je die investering uit over een periode van 24 tot 60 maanden. Hierdoor koop je tĆ³ch een bedrijfsauto, maar is er niet direct een grote investering noodzakelijk.

Tweedehands auto leasen

Waar je bij operational lease altijd een nieuwe auto krijgt, is het bij financial lease ook mogelijk een tweedehands auto te leasen. Door hiervan gebruik te maken kun je de kosten flink drukken. Bovendien hoeft er helemaal niets mis te zijn met een occasion, ook niet als er al 100.000 kilometers op de teller staan. Uiteraard moet je wel rekening houden met hoeveel kilometers je per jaar rijdt en heeft een auto met een hoge kilometerstand meer onderhoud nodig.

Wist je trouwens dat je zelfs je eigen auto kunt verkopen en deze vervolgens terug kunt leasen via financial leasing? Zo kun je je eigen auto blijven rijden, maar kun je het verkoopbedrag gebruiken om te investeren in je bedrijf. De auto is na afloop van het contract weer helemaal jouw eigendom. Deze constructie heet sale and leaseback.

Maandbedrag berekenen

Wil jij weten wat financial lease van een auto voor jou zou kosten?


Tips voor het afsluiten van je AOV!

0

Vroeg of laat krijgt iedere ondernemer met deze vraag te maken: sluit ik een arbeidsongeschiktheidsverzekering (AOV) af? Als je bijvoorbeeld parttime met je bedrijf bezig bent dan kun je ervoor kiezen het risico te nemen, maar als je fulltime ZZPā€™er bent dan ben je wellicht liever bestand tegen een onverwachts ongeluk. Je weet immers maar nooit!

De premie voor een AOV kan echter behoorlijk oplopen. Hoe zit het met de premie, waar kun je jezelf voor verzekeren en waarom zou je het wel of niet doen? In dit artikel krijg je antwoord op die vragen.

Wat is een AOV voor ZZPā€™ers?

Een arbeidsongeschiktheidsverzekering houdt simpelweg in dat wanneer je door een ongeval of door ziekte niet kunt werken, je inkomenscompensatie krijgt. Hierdoor loop je geen risico dat je inkomen (deels) wegvalt en je in financiƫle problemen geraakt.

De keerzijde van de AOV is natuurlijk dat je er best een bedrag per maand voor betaalt. Maar ach, je moet maar zo denken dat wanneer je ā€˜voor nietsā€™ betaalt je wel gewoon gezond bent. Eigenlijk altijd voordeel dus! Bovendien wordt de AOV voor ZZP’ers verplicht.

Kom je in financiƫle problemen als je onverwacht in het ziekenhuis belandt? Dan is het absoluut verstanding een AOV af te sluiten.

Hoeveel kost een arbeidsongeschiktheidsverzekering?

De maandelijkse premie van een AOV is van veel factoren afhankelijk, waaronder:

  • Persoonsgegevens, zoals leeftijd.
  • Gezondheid, waaronder geboortedatum, BMI, risicoprofiel. Bij dit laatste kun je denken aan eerdere ziekte of ongevallen, het gebruik van medicijnen en het bezoeken van artsen of therapeuten in het verleden.
  • Het bedrag dat je per maand wil verzekeren.

De premie kan oplopen tot honderden euroā€™s in de maand. Vind je dat te veel, maar wil je wel (deels) gedekt zijn? Dan biedt UnivĆ© uitkomst (vanaf ā‚¬25 per maand!), zij hebben speciale AOVā€™s voor ZZPā€™ers. Je berekent er vrijblijvend je premie door een aantal vragen te beantwoorden. 

Hoeveel krijg ik uitbetaald bij arbeidsongeschiktheid?

Ook op de vraag hoeveel je betaald krijgt is weer geen eenduidig antwoord te geven. Het is afhankelijk van waar je de premie afsluit en hoe hoog het verzekerde bedrag is. Let op, lees altijd goed de algemene voorwaarden, want je krijgt vaak pas uitbetaald als je voor een bepaald percentage arbeidsongeschikt bent verklaard, vaak krijg je vanaf 80% afkeur volledige dekking. Onder dat percentage krijg je een deel van het verzekerde bedrag.

Geschikte AOV voor ZZPā€™ers – AOV van UnivĆ©

We lichten graag de arbeidsongeschiktheidsverzekering van UnivĆ© toe, omdat je deze al kunt afsluiten vanaf ā‚¬25 per maand. Een niet al te hoge prijs, ook voor de wat kleinere ondernemer die toch graag risicoā€™s wil uitsluiten.

  • Prijs: vanaf ā‚¬25 per maand
  • Dekking: tussen ā‚¬350 en ā‚¬2000 per maand
  • Duur dekking: maximaal 2 jaar
  • Afsluitkosten: Eenmalig ā‚¬50
  • Contractduur: 1 jaar, daarna dagelijks opzegbaar
  • Voor wie: ZZPā€™ers van 18 tot en met 45 jaar
  • Percentage uitkering: vanaf 45% arbeidsongeschiktheid
  • Volledige uitkering: vanaf 80% arbeidsongeschiktheid

TIP: Premie is op te voeren als fiscale aftrekpost!

Wat is verzekerd bij de AOV van UnivƩ?

Ongevallen tijdens werk of in privƩtijd zijn verzekerd, zelfs als dit sportongevallen of -blessures betreft van niet-extreme sporten. Ook ziektes en psychische klachten als een burn-out vallen onder de verzekering. Daarnaast ben je gedekt voor kosten voor preventiediensten om arbeidsongeschiktheid te voorkomen en kosten voor re-integratiediensten die helpen om werk weer te hervatten.

Wat is niet verzekerd bij de AOV van UnivƩ?

Zwangerschapsverlof en ziektes en blessures als gevolg van het uitoefenen van zeer risicovolle activiteiten en sporten, zoals bungeejumpen, parachutespringen of klimsporten.

Let op, de verzekering van UnivƩ keert maximaal twee jaar uit (als je met een AOV tot de pensioenleeftijd uitgekeerd wil krijgen, dan schiet je maandbedrag al snel de lucht in. Gelukkig blijkt uit onderzoek dat 93% van alle mensen die arbeidsongeschikt worden, binnen twee jaar weer aan het werk zijn)

Hoe wordt de arbeidsongeschiktheid vastgesteld?

Wanneer je arbeidsongeschikt bent dan is het van belang dat je dit zo snel mogelijk meldt. Daarna wordt de mate (percentage) van arbeidsongeschiktheid bepaald door onafhankelijke medische deskundigen. Indien je het niet eens bent met de uitkomst dan kun je een second opinion aanvragen. De kosten hiervan worden vergoed.

AOV afsluiten

Wil je een arbeidsongeschiktheidsverzekering afsluiten? Bereken dan hier vrijblijvend je maandelijkse premie en sluit uit dat je zonder inkomen komt te zitten door arbeidsongeschiktheid.