LAATSTE ARTIKELEN

Glazen tuinkamer kantoor als verlengstuk van het huis

0

We hebben het al vaker over de vele opties van de tuinkamer gehad. Een unieke ruimte in eigen tuin waar je helemaal tot rust komt en ongestoord kan werken. Wanneer je tuin wat kleiner is of je simpelweg geen zin hebt om steeds door de tuin te moeten lopen, dan kun je ook kiezen voor een tuinkamer als verlengstuk van je huis.

Overkapping aan het huis

Een overkapping is een multifunctionele ruimte waar je zowel kunt werken als gezellig kunt genieten. Dat maakt deze ruimte multifunctioneel. Je kunt op deze manier immers snel je laptop van tafel halen en de tafel dekken voor een hapje en een borreltje. Om die reden kiezen veel mensen soms liever voor een overkapping als tuinkamer in plaats van een losstaande tuinkamer.

Een prachtig glassysteem

Wil je wel graag van de tuin genieten, zonder in de kou te zitten? Kies dan voor een glazen overkapping. Dit ziet er echt prachtig uit en je hebt aan drie kanten uitzicht. Zo heb je het gevoel alsof je werkelijk in je tuin zit. Je kunt zelfs het dak van glas laten maken, eventueel met een uitschuifbaar dak, zodat je in de zomer het zonnetje op je bol hebt.

Afwerken met zonwering

Een glazen overkapping is mooi, maar als je aan het werk bent kan op sommige momenten de zon wat vervelend op je scherm schijnen. Je kunt je overkapping daarom laten afwerken met zonwering, zowel aan de zijkanten als aan de bovenkant. Zo geniet je op ieder moment van de dag en in ieder seizoen van een perfect te regelen lichtinval.

Overkapping die past bij je huis

Je kunt met een standaard bouwpakket aan de slag gaan voor het maken van een overkapping. Als je heel handig bent dan kun je ook zelf je creativiteit loslaten en er iets moois van maken. In de meeste gevallen besteden mensen het liever uit. Neem bijvoorbeeld eens een kijkje bij Metalura, voor een overkapping die tot in de puntjes op maat wordt gemaakt. Je kiest uit tal van opzetten en RAL-kleuren, zodat de glazen overkapping perfect aansluit bij je huis.

Glazen tuinkamer Metalura

Functionele meubels met uitstraling

De kantoor overkapping wil je natuurlijk ook comfortabel inrichten. Standaard bureaustoelen zijn niet altijd de mooiste keuze voor een glazen tuinkamer waar je afwisselend wil werken en relaxen. Gelukkig zijn er tegenwoordig prachtige kantoorstoelen op de markt. Van bijzondere designs met leren bekleding tot comfortabele stoffen designerstoelen in iedere kleur die je je maar bedenken kunt.

Aankleden met accessoires

Ook accessoires mogen natuurlijk niet ontbreken. Als je een eigen bedrijf hebt dan is het leuk om bijvoorbeeld de kleuren van jouw huisstijl terug te laten komen in de accessoires. Laat een mok bedrukken met jouw logo en zet er pennen in. Zorg voor voldoende planten, dat past erg goed onder een glazen overkapping. Zo is jouw tuinkamer kantoor niet alleen een verlengstuk van het huis, maar ook van de tuin!

Voordelig nieuwe laptop scoren tijdens Black Friday!

Ben je toe aan een nieuwe laptop? Sla dan je slag op 25 november 2022, oftewel op Black Friday. Op deze dag strooien tal van aanbieders met hoge kortingen op merken als HP, Apple, Lenovo, Acer en Asus. Dit kan je tot €700 schelen op je nieuwe aankoop. Meer weten over Black Friday en de laptop deals? Lees het hier en pak je voordeel.

Korting tijdens Black Friday 2022

Black Friday 2022 is de dag na Thanksgiving en is het startschot voor het doen van de kerstinkopen. Op deze dag word je overbeladen met tal van kortingen, de ene nog hoger dan de andere. Het event is overgewaaid uit de Verenigde Staten en staat vooral bekend om lange rijen voor winkels, waarbij men zo snel mogelijk naar binnen stormt om de beste deals uit de rekken te grijpen.

Gelukkig hoeven we de overvolle winkels niet meer in, want ook online shops bieden je deze grote voordelen. Wel zo fijn om rustig thuis vanachter je laptop te shoppen, zeker in tijden van Corona.

Wanneer is Black Friday 2022?

De datum van Black Friday is ieder jaar anders en valt dit jaar op 25 november 2022. Daarop volgen Cyber Weekend en Cyber Monday. Op deze drie opvolgende dagen trekken veel winkels de kortingen door. Sommigen verhogen de korting zelfs en anderen verlagen hem weer.

Nieuwe laptop kopen Black Friday laptop aanbiedingen

Black Friday laptop aanbiedingen

Heb je een nieuwe laptop nodig, dan loopt het dus zeker om deze in te slaan tijdens het Black Friday weekend. Neem daarvoor een kijkje bij verschillende aanbieders, of gebruik vergelijkingssites met de beste Black Friday laptop aanbiedingen.

Tip is om niet te snel te happen, maar een goede vergelijking te maken tussen aanbieders waar jouw gewenste nieuwe laptop het meest voordelig is. Mogelijk vind je een interessante aanbieding, maar het kan zomaar zijn dat deze ergens anders bijvoorbeeld nog €100 goedkoper is.

Tips voor hoogste korting pakken

Zoals je hebt kunnen lezen is vergelijken de boodschap. Tip is om nu al te kijken welke laptop je graag zou willen aanschaffen. Maak bijvoorbeeld voor jezelf een overzicht met welke laptops je interessant vindt en waar je die kunt kopen.

Plan tijdens Black Friday tijd in om de prijzen te checken en kijk of je al een sneak preview vindt van wat de acties tijdens Cyber Weekend en Cyber Monday gaan zijn. Vergelijk de prijzen en ga voor de beste deal.

Black Friday aanbiedingen laptops zakelijke Black Friday Deals

Niet alleen laptops met korting

Die hoge korting pakken geldt overigens niet alleen voor laptops. Of je nu op zoek bent naar andere elektronica, kantoorartikelen, zakelijke kleding of wat dan ook, je zult merken dat vrijwel iedere online webshop inspeelt op dit kortingsevenement.

Wij helpen je daarom ook graag een handje, en verzamelen de beste Black Friday deals voor ondernemers in een handig overzicht. Doe er je voordeel mee, check ook andere vergelijkingssites en ga naar de websites van je favoriete online shops om zoveel mogelijk korting te pakken. Happy Black Friday!

Dit zijn de beste promo artikelen voor je bedrijf!

0

Als je een klein bedrijfje hebt, zul je altijd proberen om zoveel mogelijk en zo goedkoop mogelijk reclame te maken. Tegenwoordig zit iedereen op sociale media. En hoewel men daar veel omzet kan genereren, moet je ook de echte wereld niet vergeten.

Het grootste probleem voor kleine bedrijven is dat het in het begin vrij moeilijk is om merkbekendheid op te bouwen, vooral als je niet over de middelen beschikt die andere grotere bedrijven tot hun beschikking zouden hebben.

Het kan best lastig zijn om promotieartikelen te bedenken die zowel goedkoop zijn als effectief zijn in het laten groeien van naamsbekendheid. Gelukkig zijn er een paar goedkope opties waar je heel snel heel veel mensen mee bereikt, en wellicht dus ook een nieuwe klant! Laten we eens een paar promo artikelen bekijken.

Items die elke dag worden gebruikt en bekeken liggen voor de hand. Deze artikelen zullen de meeste waarde voor je bedrijf bieden als je bekendheid creëren. Je kunt er altijd voor kiezen om buiten de gebaande paden te wandelen, maar laten we eerst de veilige opties bij langs gaan.

Pennen

De pen… Wiens kantoor ligt niet vol met pennen van bedrijven? Het lijkt wel alsof niemand nog echt pennen koopt, maar dat op de een of andere manier pennen van bedrijven het kantoor ecosysteem binnensluipen zonder dat iemand zich er bewust van is.

Als je een logo en merknaam hebt bedacht voor je bedrijf, en je hebt je product helder dan kun je nadenken over reclame. Pennen kunnen helpen als je een simpel product hebt dat aan kan slaan bij een breed publiek. Je weet immers nooit waar de pen eindigt en wanneer het wordt opgemerkt.

Om die reden moet je er wel over nadenken of het zinvol is dat men in Zeeland weet dat jij een nieuwe kapperszaak hebt geopend in Delfzijl in Groningen. Maar wanneer je een product verkoopt dat online besteld kan worden, maakt het in principe niet uit waar die pen eindigt.

Mokken

Nog zo’n klassieker, de koffiemok. Met een logo op een mok herinner je je potentiële klanten dagelijks aan jouw bedrijf of merk. Een mok is niet zo beweeglijk als een pen, dus dit is misschien iets om in overwegen te nemen. Dit kun je bijvoorbeeld weggeven aan al bestaande relaties, om de band warm te houden.

Sommige klanten wil je niet verliezen omdat ze maandelijks of jaarlijks een flinke order plaatsen. Een mok van jouw merk in hun kantine of keukentje kan dan samen met een goede bedrijfsvoering net het verschil maken.

Iets anders?

En wat als je iets anders wil doen. Immers, ieder middelgroot bedrijf lijkt pennen en mokken te bedrukken. Een alternatief kan een t-shirt zijn, maar dat lijkt snel op een werk uniform, dus dat geef je natuurlijk ook niet zomaar weg.

Je kunt ook ervoor kiezen om kleine zakjes van textiel als focuspunt van je relatiegeschenken te maken. Dat zie je namelijk niet zo vaak.

Hier kun je zakjes van verschillende types textiel inkopen voor je bedrijf: https://shingyo.nl

Je kunt de zakjes in verschillende maten krijgen, van klein tot groot. In de kleine zakjes kun je bijvoorbeeld een logootje drukken en vullen met geurend lavendel voor op een wc. Dat is toch weer eens wat anders dan een pen! Of wat dacht je van grotere zakjes waar men kleine dingen in kan opbergen zoals opladers of computermuizen.

Waar moet goede personeelsadministratie software aan voldoen?

0

Het bijhouden van de personeelsadministratie of salarisadministratie kan een flinke opgave zijn. Je zult al snel merken dat alles bijhouden in verschillende documenten of bestandjes niet te doen is. Zeker niet als je bedrijf of de organisatie waarvoor je werkt aan het groeien is qua personeelsbestand. Hoog tijd dus om aan de slag te gaan met het implementeren van personeelsadministratie software. Met de juiste software houd je alles overzichtelijk, kun je repeterende taken automatiseren en geef je personeel ook zelf toegang tot de juiste gegevens. Hoe kies je de software die het best past bij jullie situatie? Met andere woorden: waar moet goede personeelsadministratie aan voldoen?

Opties voor automatisering

De belangrijkste tip die we je willen meegeven in het proces van het kiezen van personeelsadministratie software, is om goed te onderzoeken welke mogelijkheden er allemaal zijn op het gebied van automatisering. Met het juiste pakket zijn namelijk je (maandelijkse) repeterende taken verleden tijd. Denk bijvoorbeeld aan het verlonen of uitbetalen van het maandsalaris, vaste verhogingen in het salaris door treden, urenregistratie en netto-bruto berekeningen.

Daarnaast bevat goede personeelsadministratie software mogelijkheden tot uitgebreidere automatisering of workflows. Denk bijvoorbeeld aan een workflow die je in werking kan zetten zodra iemand in dienst treedt of juist uit dienst gaat. Zo worden de gegevens automatisch toegevoegd, aangepast of verwijderd. Een implementatie consultant van het software bedrijf zal samen met jou kijken waar de behoeftes tot automatisering, nu en in de toekomst, liggen en hoe dat vorm gegeven kan gaan worden.

Automatisering bedrijf

MSS en ESS

Een goede salarisadministratie kenmerkt zich door de juiste verantwoordelijkheden bij de juiste mensen neer te leggen. Het werk van een salarisadministrateur beperkt zich namelijk tegenwoordig niet meer tot het bijhouden van personeelsdossiers en het uitbetalen van salarissen en verdelen van loonstrookjes. HR-taken worden ook steeds meer vast onderdeel van dit takenpakket.

Daarom bevatten de meest salarissoftware programma’s tegenwoordig de mogelijkheid voor MSS en ESS. Dit staat voor manager self service en employee self service. Binnen dezelfde software kunnen managers en de medewerker zelf nu ook taken uitvoeren. Denk bijvoorbeeld aan het aanpassen van een adres door de medewerker, het aanvragen van verlof en vakantiedagen door de medewerker en het goedkeuren hiervan door de manager. Dit zijn slechts voorbeelden van de vele mogelijkheden die MSS en ESS met zich meebrengen. Wat ons betreft een absolute must bij de keuze voor een personeelsadministratie software.

Flexibel en op maat

De verkrijgbare systemen worden steeds omvangrijker. De meeste salarissoftware bevat tegenwoordig ook mogelijkheden tot urenregistratie, afspraken rondom lease-contracten en ziekteregistratie. Vooral voor bedrijven die in een groeifase zitten, kan dit de keuze nog wel eens bemoeilijken. Een HR-optie kan namelijk nu nog niet van toepassing of gewenst zijn, maar in de nabije toekomst wellicht wel. Dan is het natuurlijk zonde als je nu wel al voor dat uitgebreide pakket moet betalen of wanneer er later weer een heel implementatieproces nodig is. Gelukkig is veel software tegenwoordig modulair opgebouwd. Zo stel je handig en flexibel je eigen software op maat samen en kun je gemakkelijk modules uitbreiden of juist weglaten.

Pure kwaliteit met verschillende vormen van RVS plaatbewerking

0

Heb je RVS plaatwerk nodig in je bedrijf? Soms kun je dit in eigen beheer uitvoeren, soms is een uitbesteding noodzakelijk. We vertellen wat meer over de mogelijkheden van RVS plaatbewerking.

Een plaatbewerker inschakelen

Als ondernemer kan het voorkomen dat je een extern bedrijf inhuurt om zaken binnen je eigen onderneming opgelost te krijgen. In een kantoor kan dat de installatie zijn van een nieuwe computersysteem, in een productiebedrijf de plaatsing van nieuwe machines of het laten aanleggen van een afzuigsysteem. Met behulp van je medewerkers kun je misschien veel zelf, dat scheelt ook weer in de kosten. Zeker als de werkzaamheden overlappend zijn met je eigen vak. Een goed voorbeeld is de eigenaar van een garagebedrijf die zelf ontworpen hotrods bouwt of auto’s restaureert. Ondanks dat hij en z’n crew zelf elke dag met metaal werken, schakelen ze regelmatig de hulp in van een plaatbewerker.

RVS plaatbewerking als specialisme

Plaatbewerking is namelijk een werk dat om uiterste precisie vraagt. Zeker bij het bouwen van een auto en het afwerken ervan mag er niets afwijken en zoekt men naar de perfecte symmetrie. Een metalen draagbalk is nog goed zelf te maken en een spatbord buigen en deze in de juiste vorm kloppen doet de restaurateur zelf. Maar heb je onderdelen nodig die op de kantbank onder een bepaalde hoek passend gemaakt zijn? Of een lasergesneden plaat waar uitsparingen inzitten, precies op de juiste plek? En belangrijk, ook nog eens roestvrij? Dan kom je al gauw uit bij RVS plaatbewerking, een gespecialiseerd vakgebied.

Lasersnijden tot op de vierkante millimeter

De wonderen van de techniek zijn bijna eindeloos. Een onderdeel van plaatbewerking is lasersnijden waarbij een ontwerp via de computer naar de snijmachine wordt gestuurd. Uit een plaat RVS snijdt een zeer dunne laserstraal van een elektromagnetische bron het door jou aangeleverde ontwerp. Dit geconcentreerde licht is in staat om tot op de tiende van een millimeter z’n werk te doen. In het voorbeeld van een garagist kan het gaan om een RVS metalen dashboard, nieuw ontworpen met alle uitsparingen voor de toerenteller, snelheidsmeter en andere metertjes.

Plaatbewerking rvs lasersnijden

Meest voordelig

Misschien wil je gewoon je bedrijf beter beveiligen met een stevige metalen deur. Daar is je verzekering ook blij mee en scheelt misschien in de premie. Zo’n deur wordt voor je op maat gemaakt en voorzien van de juiste hoeken en afwerkingen. Elke passende oplossing is mogelijk. Elke wens is bespreekbaar. Heb je voor een grote toegangsdeur liever geen RVS – dit is relatief zwaar – kies dan voor het eveneens nietroestende aluminium. Advies inwinnen is hierbij al het halve werk. Wat is voor jou en je onderneming de beste en meest voordelige bewerkingsmethode, dat is een goed beantwoordbare vraag.

Kies een gespecialiseerd bedrijf

Een goed voorbeeld van een gevestigd bedrijf voor bovengenoemde mogelijkheden is Heijco Machinebouw. Zij hebben specialisten in dienst die nog veel meer doen dan RVS plaatbewerking. Allerhande laswerkzaamheden van verschillende metalen, andere vormen van constructiewerk en technisch hoogstaande en gecompliceerde machinebouw behoren tot de expertise. Zo heb je voor jouw bedrijf altijd de beste partner achter de hand wanneer je voor pure kwaliteit gaat.

Doorstart maken na faillissement van bedrijf?

0

Een faillissement is natuurlijk niet wenselijk, maar wist je dat dat niet meteen het einde van je onderneming hoeft te betekenen? In veel gevallen is het zelfs mogelijk om een doorstart te maken. Hoe zit dat met de voorwaarden van een doorstart en welke stappen kun je het beste ondernemen? Dat laatste is in iedere situatie anders, dus daarom geven we je in dit artikel een aantal algemene doorstart tips.

Wat is faillissement?

Onder faillissement wordt verstaan als een onderneming niet meer voldoende geld heeft om de rekeningen te kunnen betalen. Soms kun je nog wel een betaalregeling treffen met de schuldeiser(s), maar uiteindelijk stapelen de rekeningen zich op. Kom je niet meer uit die situatie? Dan kun je volledig stoppen, of kijken naar de mogelijkheden voor een doorstart.

Wanneer een doorstart maken?

Toegegeven, een faillissement is allesbehalve goed voor je reputatie. Zo’n nieuwtje doet al snel de ronde. De curator neust door je boeken en eventuele medewerkers belanden op straat. Natuurlijk wil je dit liever voorkomen dan genezen.

Komt het toch zover dat je een doorstart moet maken, dan wil dit zeggen dat je je bedrijf weer start met alles op de linkerzijde van de balans. De schulden worden als het ware van tafel geveegd nadat je faillissement hebt aangevraagd. Een doorstart kan gemaakt worden als er is berekend dat de onderneming zonder schulden wel levensvatbaar is. Het is dus nog wel belangrijk dat er geld op de plank blijft komen.

Doorstart na faillissement

Wat zijn de voorwaarden voor een doorstart?

Je kunt niet zo even een-twee-drie een doorstart maken, daar komen best wat zaken bij kijken. Logisch natuurlijk, anders zou het aantrekkelijk zijn om je schulden uit de weg te ruimen. Welke acties moet je ondernemen? Je moet ten eerste een plan aan de curator presenteren waarmee je aantoont dat de doorstart een succes zou worden. Je administratie dient tot in de puntjes in orde te zijn, want de curator gaat een grote lijst aan checks af. Voor een doorstart moet je een reëel toekomstperspectief bieden.

Verder moet er voldoende geld beschikbaar zijn om een bieding op bezittingen te kunnen doen. Je moet een bieding uitbrengen op een andere onderneming en je moet nadenken of je in het geval van personeel een nieuwe arbeidsovereenkomst aanbiedt. Je bent overigens niet verplicht om werknemers mee te nemen. Houd er rekening mee dat de rechten uit de oude arbeidsovereenkomst van kracht blijven. Het voordeel is dat je weet wat je aan je oude personeel hebt. Bovendien is het wel zo menselijk als je kunt voorkomen dat zij op straat belanden. Iets om goed over na te denken.

Schakel een doorstartspecialist in

Grote kans dat je (hopelijk) nog niet eerder een faillissement hebt meegemaakt. En wil je een doorstart maken, dan komen daar zoveel zaken bij kijken dat het zonder twijfel aangeraden is om een specialist in de armen te sluiten. Hij of zij weet welke stappen ondernomen moeten worden en zorgt ervoor dat niets vergeten wordt. Ook kan gekeken worden hoeveel potentie de doorstart heeft. De Doorstarters by Blended Law is zo’n bedrijf dat je kan helpen bij doorstart na faillissement. Na een vrijblijvende intake krijg je de juiste specialist voor jouw wens en situatie toegewezen. Ieder faillissement en iedere doorstart is immers anders.

Besef dat je er niet alleen voorstaat en dat je meer kans hebt op succes met behulp van een ervaren jurist. Zo voorkom je onnodige fouten, stap je niet in valkuilen en zorg je ervoor dat jouw plan en administratie tot in de puntjes in orde zijn. Handel bovendien zo snel mogelijk, wacht niet tot het te laat is. Dat een goede voorbereiding het halve werk is gaat in dit geval zeker op.

4 redenen om voor een ‘smart building’ te kiezen

0

Er zijn tegenwoordig ongelooflijk veel verschillende mogelijkheden om gebouwen ‘slimmer’ te maken. Ofwel om gebouwen zo in te richten dat zij enorm veel voordelen opleveren voor de eigenaar. Met name bedrijven kunnen hier enorm veel baat bij hebben. Een zogenaamde smart building biedt ongelooflijk veel. Hieronder volgen 4 redenen om voor automatiseringsstrategieën te kiezen en zo het gebouw ‘slimmer’ te maken.

1.      Gezond binnenklimaat

Meer dan ooit is er aandacht voor de luchtkwaliteit in gebouwen. Zeker sinds corona. Tijdens de crisis is maar al te duidelijk geworden hoe belangrijk een goed binnenklimaat is. Tegelijkertijd is ook goed te zien dat het in veel gebouwen nog niet al te goed gesteld is met de luchtkwaliteit. Sterker nog: deze blijkt soms nog ongezonder te zijn dan buitenshuis. Dit terwijl we ons buiten juist veel zorgen maken!

Tijd om hier dus verandering in te brengen. Het binnenklimaat kan relatief eenvoudig worden aangepakt binnen een smart building. Gebouwautomatisering maakt dat alle systemen automatisch aangevoerd kunnen worden. Bovendien zijn er verschillende sensoren die mogelijke gevaarlijke waardes in de lucht kunnen meten en kunnen ingrijpen. Ook zullen kapotte filters direct worden opgemerkt, zodat er bij problemen direct door de eigenaar ingegrepen kan worden.

Een gezond binnenklimaat is erg belangrijk op de werkvloer. Verschillende onderzoeken hebben uitgewezen dat de luchtkwaliteit van essentieel belang is voor de gezondheid en de productiviteit van de werknemers. Hoe beter de gezondheid, hoe hoger de productiviteit en hoe beter dus voor het bedrijf.

2.      Extra beveiliging

In smart building zijn er ook extra beveiligingsvoordelen. Via handige systemen kan het gebouw extra beveiligd worden. De systemen worden bovendien ook nog eens allemaal automatisch aangevoerd. Hierdoor is er minder mankracht nodig om de beveiliging te regelen, maar zal het gebouw wel bijna onmogelijk te bereiken zijn voor indringers.

Sommige systemen zijn er ook op gericht om enkel bekende bezoekers en medewerkers in het gebouw te laten. Zelfs tijdens kantooruren kan dit heel streng zijn. Bijvoorbeeld met behulp van een badge-laser. Deze innovatieve systemen kunnen in het hele bedrijf worden aangesloten en maken het voor facilitair managers gemakkelijker om het bedrijf veilig te houden.

Beveiliging smart buildings

3.      Inzicht in alle gebouwbeheersystemen

Speciale programma’s waarmee je alle gebouwbeheersystemen kunt uitlezen zijn al heel wat jaren beschikbaar. Toch waren ze niet altijd even effectief. Soms kwam de informatie niet goed over, was deze onbetrouwbaar of dusdanig gefragmenteerd dat dit weinig concrete informatie opleverde. Met behulp van de moderne systemen in een smart building is het mogelijk om in één klap inzicht in alle gebouwbeheersystemen te krijgen. Zo wordt direct duidelijk waar het goed of juist minder goed loopt.

4.      Minder mankracht nodig

Het onderhouden en optimaliseren van een bedrijfspand is veel werk. Meestal worden hier speciale krachten voor ingezet. Dit kost echter ook flink wat geld. Met behulp van enkele moderne systemen ben je echter in staat om minder mankracht te gebruiken. Dat scheelt geld en extra moeite voor het personeel.

Regels en tips omtrent verzending van pakketten door jouw webshop

0

Wanneer je een webshop hebt dan is de logistiek absoluut iets om extra rekening mee te houden. Je moet producten goed verpakken, een goed verzendsysteem bedenken, een retourbeleid hebben en je aan de wettelijke regels voor verzending en retour houden. In dit artikel zoomen we in op de regels en concrete tips waarmee je de logistiek efficiënt en correct kunt regelen.

Schade voorkomen: goed verpakken

Als iemand bij jou iets bestelt dan mag hij of zij logischerwijs verwachten dat het pakketje schadeloos op bestemming aankomt. En hoewel dit natuurlijk als vanzelfsprekend klinkt, komt het toch nog regelmatig voor dat er ongeschikte verpakkingen worden gebruikt. Gebruik daarom altijd verpakkingsmateriaal dat bij het product past en dat tegen een stootje kan. De postbode/koeriersdienst gaat er immers ook nog mee aan de slag en het zou niet de eerste keer zijn dat pakketjes onlogisch opgestapeld worden in de postbezorgingswagen of dat ermee gegooid wordt.

Voor zachte en onbreekbare materialen (zoals kleding) komen verzendzakken prima van pas. Bij materialen die kunnen scheuren, breken, hoekjes kunnen verliezen, et cetera, gebruik je liever stevige dozen en maak je gebruik van opvulmateriaal. Zo kan het product niet schuiven in de doos. Gaat het om breekbaar materiaal? Plak er dan een breekbaar/fragile stikker op.

Zelf versturen of uitbesteden

Als beginnende webshop kun je er prima voor kiezen om de verzending in eigen hand te houden. Pakketten kun je bijvoorbeeld naar het postkantoor brengen. Wanneer je flink bent gegroeid en tientallen pakketten per week verstuurt, dan win je veel tijd door een contract af te sluiten met een pakketdistributeur. Je kunt de pakketten dan zelfs thuis laten ophalen, ideaal!

Er zijn tal van pakketvervoerders, ieder met eigen voorwaarden. Allereerst is betrouwbaarheid belangrijk. Verder wil je wellicht letten op de levertijd, de kosten en de voorwaarden voor retourzending. Zo zou je kunnen afspreken dat de pakketdienst het pakket bij je klant thuis ophaalt indien het retour gestuurd moet worden. Scheelt de klant een ritje naar het postkantoor en dat verkleint de drempel voor hen om te kopen.

Maak je met jouw webshop gebruik van een webshopservice als Woocommerce, dan kun je zelfs via een API koppeling meerdere vervoerders instellen, zodat de klant kan kiezen welke bezorgtijden het beste uitkomen. Met zo’n systeem kun je het hele verzend- en retourproces in de backend van je webshop monitoren.

Regelgeving webshop

Verzendkosten doorberekenen

Voor je winstmarge is het slim om verzendkosten door te berekenen aan de klant. Dat kun je doen door verzendkosten extra in rekening te brengen, maar je kunt het ook al direct doorberekenen in de producten. Een groot deel van de kopers ziet verzendkosten namelijk als één van de grootste nadelen van kopen op internet, het kan dus afschrikken. Door gratis verzending te bieden trigger je een potentiële klant om tot aankoop over te gaan. Je kunt er ook voor kiezen om gratis verzending vanaf een bepaald bedrag te bieden. Dat zorgt er dan weer voor dat men sneller extra producten gaat kopen om dat bedrag te bereiken.

Ben op de hoogte van regelgeving

Veel webshops weten niet dat ze verplicht zijn om de verzendkosten van de heenzending terug te betalen als de klant de hele bestelling retourneert. Dit is één van de regels die belangrijk zijn om te weten en om rekening mee te houden in je verzend- en retourbeleid. Wil je dat de kosten voor retour voor de rekening van de klant komen? Dan moet je dit melden op je website.

Ook voor het verzenden van pakketten zijn er wat extra zaken om op te letten. Zo zijn pakketten niet standaard verzekerd, en kun je dus zomaar extra onkosten maken. Je kunt hiervoor een extra verzekering afsluiten. Houd ook zeker rekening met de regels voor de afmetingen en het gewicht per pakket, want als je daar overheen gaat betaal je vaak extra veel verzendkosten.

Verstuur je ‘gevaarlijke goederen’, zoals producten die slecht zijn voor het milieu, brandgevaarlijk zijn (voorbeelden zijn bepaalde verfsoorten, batterijen en elektronische apparatuur), dan gelden er vaak nog extra regels omtrent het verpakken. Deze regels zijn normaliter op te vragen bij de betreffende vervoerder. Tot slot dien je pakketten op de juiste manier te labelen. Ben op de hoogte van regels van andere landen als je ook naar het buitenland verstuurd en vul indien je online retailer bent ook de juiste douaneformulieren in.

Verpakken webshop tips

Duidelijke communicatie en goede klantenservice

Zorg dat er op je webshop duidelijk omschreven staat wat het beleid omtrent verzending en retour is. Klanten willen immers weten waar ze aan toe zijn. Binnen hoeveel dagen mogen ze hun product verwachten? (Hoe sneller hoe beter!) Wat zijn de opties voor retourneren en welke kosten worden wanneer in rekening gebracht? Highlights, zoals gratis verzending, kun je vastzetten bovenin je webshop, zodat het op iedere pagina te zien is.

Verder is er niets vervelender dan klanten die wachten op pakketten die verloren zijn geraakt tijdens verzending. Het kan echter altijd voorkomen. Een goede klantenservice is daarom aanbevolen, want klanten zijn vaak al minder geïrriteerd als zij goed te woord worden gestaan en zich gehoord voelen. Probeer het probleem altijd op te lossen, en stuur desnoods een nieuw product, zeker als het product in kwestie beschadigd is aangekomen. Slechte reclame/reviews kunnen jouw webshop op termijn namelijk schade toedoen, dus streef daarom altijd naar een zo hoog mogelijke klanttevredenheid.

Kantoor verhuizen? Dit zijn praktische tips!

0

Als je van het ene kantoor naar het andere gaat verhuizen dan zijn er flink wat zaken om aan te denken. Van het doorgeven van je contactgegevens bij allerlei instanties en klanten, tot het succesvol vervoeren van al je inboedel. Met de volgende tips ga je alvast goed voorbereid aan de slag.

Stel je hulptroepen samen

De ene zakelijke verhuizing is de andere niet, en hoe meer spullen je hebt, hoe meer je te doen hebt. Het is aan te raden om alvast hulptroepen bijeen te roepen. Wie is er bereid om te helpen? Paai medewerkers met een lekkere bbq of een diner na afloop, is meteen goed voor de teambuilding. Je kunt natuurlijk ook een verhuisbedrijf inschakelen.

Tijd voor planning en plattegrond

Nu is het tijd voor een goed doordachte planning. Daardoor kun je tijdens de bedrijfsverhuizing veel tijd besparen. Wie doet wat? En nog belangrijker, wat is de volgorde van het verhuizen van de spullen? Zorg dat de nieuwe ruimte vooraf goed gepoetst is, dat is immers gemakkelijker als alles nog leeg is (al zal je naderhand er ook nog wel een doek door moeten halen). Maak een plattegrond wat waar moet komen te staan en breng iedereen op de hoogte. Nu is het tijd om aan de slag te gaan.

Markeringssysteem toepassen

Als je veel spullen hebt dan kun je eventueel werken met een markeringssysteem. Zo kun je door middel van stickers of post-its spullen markeren, bijvoorbeeld groen voor verhuizen, rood voor laten staan. Verder kun je notes maken, zoals ‘breekbare spullen’. Zo weet iedereen dat deze doos beter extra voorzichtig behandeld moet worden.

Kantoor verhuizen

Overbrengen van spullen

Grote kans dat je begint met zware meubels verplaatsen. Mocht je deze nog uit elkaar willen halen, zorg dan dat je weet hoe je ze naderhand weer in elkaar krijgt. Je kunt ze ook compleet vervoeren, zonder uit elkaar te halen. Heb je bijvoorbeeld een heftruck in huis, dan kun je de meubels op pallets zetten en op die manier eenvoudig naar de vervoerswagen transporteren. Zorg dat je de lading goed vastzet met spanbanden om alles op zijn plek te houden. Zo voorkom je dat spullen beschadigd geraken.

Maak de IT-zaken in orde

Internet, e-mail, telefoon, belangrijke factoren van veel kantoren. Om zo min mogelijk kostbare tijd te verliezen, is het van belang dat je vooraf regelt dat computers zo snel mogelijk weer aangesloten kunnen worden. Neem deze taak dus ook al in je planning op en besteed het eventueel uit aan een IT-professional. En vergeet dus zeker niet om je adreswijziging door te geven waar nodig.

Alles wat je moet weten over het geven van relatiegeschenken

0

Steeds meer bedrijven doen aan relatiegeschenken. Maar wat is dat eigenlijk precies? Wanneer geef je het? En belangrijker nog: waarom?

Laten we beginnen bij de definitie van relatiegeschenken. Het woord verraadt het eigenlijk al. Een relatiegeschenk is een geschenk voor relaties. Niets meer of minder dus dan een zakelijk cadeau. Wie de ontvanger is? Dat is helemaal aan jou. Dit kunnen klanten zijn, maar ook personeelsleden, vrijwilligers of andere betrokkenen. Iedereen die een belangrijke rol speelt binnen jouw bedrijf.

Wil jij binnenkort ook een relatiegeschenk bestellen? Maar twijfel je nog of heb je geen idee wanneer het juiste moment is om dit te geven? Lees dan snel verder en ontdek alles wat je moet weten over het geven van relatiegeschenken.

Waarom een relatiegeschenk?

Het geven van relatiegeschenken is zeker niet alleen van deze tijd. Het is niet iets wat moet, maar wel wat vaak wordt gezien bij bedrijven. Al decennialang is het geven van geschenken aan zakelijke relaties een manier om waardering te tonen. Echter, het kan ook geheel andere functies hebben. Zo zijn er ook bedrijven die de geschenken inzetten om klanten aan zich te binden. Bijvoorbeeld door een ludiek of functioneel cadeau te geven met het logo van het bedrijf. Dit wordt gegarandeerd veel gebruikt en daardoor wordt de klant dagelijks herinnerd aan het bedrijf. Dit wekt vertrouwen en zorgt voor een betere band met het bedrijf. Bovendien zorgt het ook voor naamsbekendheid in de rest van het land.

Dit werkt als volgt: zodra je een prachtige paraplu met logo van het bedrijf cadeau doet en deze regelmatig wordt gepakt bij regenachtig weer, zullen mensen – wellicht zelfs zonder het te beseffen – constant in aanraking komen met het logo van jouw bedrijf. Dit resulteert in meer naamsbekendheid. En hoe bekender of vertrouwder een naam of logo lijkt, hoe groter de kans dat potentiële klanten toch voor jou kiezen.

Relatiegeschenk geven tips

Beste momenten voor relatiegeschenken?

Maar wanneer geef je zo’n zakelijk cadeau? Hier zijn uiteraard geen vaste regels voor. Dat bepaal je helemaal zelf. Toch kiezen de meeste bedrijven er wel voor om dit gedurende speciale momenten in het jaar te doen. Meestal rond specifieke feestdagen. De decembermaand is misschien wel de meest drukke maand voor het geven van relatiegeschenken. Aan het einde van het jaar wil je immers iedereen die betrokken is bij het bedrijf een klein geschenk geven. Zo blik je terug op de successen van het afgelopen jaar en ‘proost’ je alvast op een nieuw succesvol jaar. Leuke voorbeelden voor relatiegeschenken op speciale data zijn:

  •       Oranje tompoezen met het logo van jouw bedrijf op Koningsdag
  •       Een leuk gepersonaliseerd geschenk in combinatie met paaseitjes rond Pasen
  •       Een flesje bubbels met eigen logo voor Oud & Nieuw

Wil je cadeaus aan personeel geven om je waardering te uiten? Dan is het ook leuk om met speciale gelegenheden in hun privéleven iets bijzonders te geven. Bijvoorbeeld wanneer een personeelslid een kindje krijgt, in het huwelijksbootje stapt of juist bij verdrietige dingen zoals overlijden of ziekte.